Skocz do zawartości

Naczelny Nosacz Kamil

Administrator
  • Postów

    83
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    18

Ostatnia wygrana Naczelny Nosacz Kamil w dniu 22 Sierpnia 2023

Użytkownicy przyznają Naczelny Nosacz Kamil punkty reputacji!

4 obserwujących

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Naczelny Nosacz Kamil

Enthusiast

Enthusiast (6/14)

  • One Year In
  • Reacting Well
  • Collaborator Unikat
  • First Post
  • One Month Later

Najnowsze odznaki

22

Reputacja

  1. Witaj, jak dla mnie pierwsze co mi przychodzi do głowy to, że zrobiłeś remont silnika bez sensu. Dlaczego? Nie zdarzyło mi się jeszcze tak aby nagle silnik stracił kompresję z 12 bar na 5 i do tego na wszystkich cylindrach. To, że gaśnie i za chwile odpala ponownie nie wygląda mi to na wypalone zawory bo to raczej trwałe zużycie silnika z biegiem czasu. Wyjątkiem mogłoby być to, że wszystkie zawory uderzyły w tłoki i się pokrzywiły ale z kolei potem same się nie wyprostują. Mówiłeś, że problemu zacząłeś szukać dopiero gdy auto zaczęło gasnąć ale chwilę potem było w porządku. Wobec powyższego kompresja raz była a raz nie? To czy te zawory były wypalone a chwilę później nie? albo się jest w ciąży albo się nie jest w ciąży tym bardziej, że problem po remoncie silnika jest problem w dalszym ciągu. Nasuwa mi się myśl błędnej diagnozy szukania nie w tym kierunku co trzeba. Szkoda tylko włożonej pracy w remont ale nie jeden już podjął kroki w niewłaściwym kierunku. Ja z resztą też tak błądziłem więc mogę się teraz pomądrzyć 🙂 Z mojego doświadczenia, wypalone zawory to raczej nierównomierna kompresja czyli np, 12, 5, 11, 10,5, 11, 13. Wtedy byłbym w stanie uwierzyć w wypalone zawory chociaż w sumie każdy dzisiejszy silnik można zdiagnozować, że ma wypalone zawory a się okazuje, że jeździ dalej. Tymczasem równomierny spadek kompresji prędzej świadczy o tym, że wszystkie zawory otwierają się i zamykają nie w tym momencie co trzeba. Czyli coś z układem sterującym tymi zaworami a dalej wałek rozrządu. Czyli sam rozrząd. Wtedy jestem w stanie uwierzyć w to, że Ci się przestawił i nie chciał potem odpalić no ale to potem znowu się ustawił z powrotem na miejsce? W praktyce pewnie byś go ustawił z powrotem na swoje miejsce i auto dopiero wtedy by ruszyło dalej. Nie wiem dlaczego wymieniłeś czujnik położenia wału? musisz mi powiedzieć jakieś podstawy, czy zrobiłeś to na próbę czy wyrzuciło błąd w sterowniku? No ale dobra, załóżmy, że rozrząd ustawiłeś prawidłowo i teraz masz już prawidłowe ciśnienie czyli około 12 bar na każdym cylindrze. Zakładam też, że nie ma żadnych kodów błędów tak? <<< To ważne. Przypadków miałem wiele ale bez danych diagnostycznych nie jestem w stanie Ci pomóc bo za bardzo się rozjadę z tematem w nieprawidłowym kierunku. Wystarczy, że przekaźnik pompy paliwa Ci się zawiesił albo sterownik silnika wyzionął ducha. Brałeś to pod uwagę? Dla mnie usterki typu raz działa a raz nie działa szczególnie, gdy w grę wchodzi jakiś dołek, uskok, dojazd do skrzyżowania itp itd to są usterki bardziej elektroniczne (czujnikowe, przekaźnikowe) niż mechaniczne. Co do hydraulicznych popychaczy to one sobie mogą klepać zanim się nie napompują olejem także to jest normalne. Czy odma jest seryjna czy przerobiona? Jeżeli jest seryjna to jakie są korekty paliwowe? (nie będzie to raczej miało wpływu na to co się dzieje ale jestem ciekawy) Odłączony przepływomierz wyeliminuje na chwilę przyczyny związane z dawką paliwa. W niektórym sofcie bez przepływomierza nie odpalisz auta, ale jeżeli soft jest 056 z 3.0 to powinno odpalać bez przepływomierza. Jeżeli auto teraz już w ogóle nie odpala to sytuacja będzie bardziej prosta do diagnozy niż czekanie aż zgaśnie. Czy sterownik widzi obroty podczas kręcenia? Czy iskra jest? Jakie jest ciśnienie paliwa?
  2. Tak można tam wyrzucić odmę. Zasada zawsze taka sama. Zaślepić kolektor ssący a odmę puścić przed filtr powietrza.
  3. Witaj, nic nie jest uszkodzone. W sterowniku są zadane takie temperatury i w zależności od obciążenia i od tego czy klimatyzacja jest włączona. Sterownik wysyła sygnał do grzałki w termostacie i powoduje wcześniejsze otwarcie termostatu. Wyłączyłeś ogrzewanie a więc przestałeś odbierać ciepło z silnika i mogłeś też wyłączyć klimatyzacje a tym samym na postoju silnik ma zadane wysokie temperatury. Generalnie jeżeli nie ma kodów błędów a temperatury mieszczą się w zakresie to można ewentualnie modyfikować sterownik profilaktycznie na zbicie tej temperatury najniżej jak się da. To jest niefabryczne rozwiązanie ale zawsze lepsze dla silnika bo chłodniejsze. Pamiętaj, że jak jest załączona klimatyzacja to uruchamia się wiatrak więc z automatu może być trochę chłodniej.
  4. Planuję rozwinąć sklep internetowy ale do zestawów musze nabrać więcej doświadczenia z tymi silnikami w samych przeróbkach. Obecnie robiłem to może z kilka razy a wiem, że tyle jest wersji tych silników, że każdy ma inną długość bagnetu dobieraną indywidualnie. Chcę zrobić zestaw uniwersalny z obszerną instrukcją również przerobienia odmy w N43,N45,N46,N52,N53. Jeszcze chwila czasu przy dobrych wiatrach w tym roku to ogarnę.
  5. Naczelny Nosacz Kamil

    LPG diesel

    Zakładamy instalacje LPG ale do diesla nie miałem okazji. Zapewne różni się głównie instrukcją.
  6. Być może to kopcenie to norma
  7. Na spawie to wszystko poleci 😄 szczerze to tylko programem można coś wydusić lecz nie wiele a reszta mija się z finansowym celem. Rób wydech, sterownik do przerobienia i jazda.
  8. Witaj, Nie opisywałem procedury usuwania odmy do n46 natomiast zasada jest zawsze taka sama. Wszystko co w kolektorze ssącym zaślepić a z pokrywy zaworów puścić rurkę przed filtr powietrza. Prawdopodobnie zrobię aktualizację instrukcji w swoim czasie i dodam do opisu.
  9. Siemanko, spotkanie 27.08.2023 (niedziela) godz : 17:00 Zanim ruszycie upewnijcie się, czy coś się nie zmieniło. Być może dojdzie do zmiany lokalizacji. Na chwilę obecną mam na oku tylko tą lokalizację. UWAGA STRASZNIE TAM ŚMIERDZI ZAKŁADAM, ŻE DŁUGO TAM NIE WYTRZYMAMY I ZMIENIMY LOKALIZACJE Aktualna lokalizacja spotkania : Trakt Lubelski 63, 05-408 Wola Ducka https://www.google.pl/maps/place/trakt+Lubelski+63,+05-408+Wola+Ducka/@52.1195844,21.3715228,363a,35y,199.83h,44.95t/data=!3m1!1e3!4m15!1m8!3m7!1s0x4718d4da0cd9b9cd:0x8f1f51f8be46139a!2s05-408+Wola+Ducka!3b1!8m2!3d52.1096514!4d21.3842275!16s%2Fm%2F04q1h8z!3m5!1s0x4718d52845f7a613:0x6d049abe1ef648a9!8m2!3d52.1169125!4d21.3689403!16s%2Fg%2F11gmfqt_vj?entry=ttu
  10. Naczelny Nosacz Kamil

    Renatka

    Jakbyś trafił jeszcze 8 zamiast 1 na końcu to bym uwierzył, że to nie jest przypadek 😛 haha
  11. Cześć, mi również ciężko to określić. Zacząłbym od wymiany w ciemno lewego zacisku na inny. Zakładając, że ściąga w prawo zakładam, że siły hamowania z prawej strony są w porządku a z lewej zbyt małe. Jeżeli wymienisz zacisk na inny, który wcześniej nie miewał żadnych problemów będziesz musiał szukać problemu dalej w ciśnieniu płynu hamulcowego. To już raczej loteria. Po drodze masz pompę ABS a dalej już pompę hamulcową. Nie wiem co innego mogłoby być tego przyczyną. Daj znać o rezultatach.
  12. Cześć. Tak ale nie opracowałem jeszcze do tego instrukcji.
  13. Siemano ! Korekty masz w plusie, aluzję do zapchanych katów zostawiłbym na koniec. Najpierw odma do przerobienia i wtedy obserwuj adaptacje długoterminowe. Od czegoś trzeba zacząć. Wygląda to na lewe powietrze albo zbyt małe ciśnienie paliwa. Ja nie podejmuje się żadnych diagnoz jeżeli odma jest seryjna.
  14. Naczelny Nosacz Kamil

    M62B35 Tarana

    Zdrowaś tarło szpachli pełna, szał z Tobą, błogosławionyś Ty między uszczelniaczami, i błogosławiony owoc żywota Twojego kał. Święta szpachlo, matko tarła, módl się za nami wkurwionymi i teraz i w godzinę zatopienia siekiery w dachu. Kałem. Dasz sobie radę ! 🙂 Tak Ci dopomóż klucz !
  15. Witam, odpuść sobie naprawę valvetronica. Pracuję nad usunięciem tego dziadostwa tak aby nie było utraty mocy. Będziesz miał wtedy spokój a ja do dziś nie znalazłem żadnego sensu aby naprawiać valvetronic. Kupa forsy a i tak noce nie przespane. Sterowniki padają jak muchy a wałek mimośrodowy to już koszty w tysiącach. 4000 spokojnie przy okazji konieczna wymiana dźwigienek. Trzeba zrobić w tych silnikach akcję serwisową, usuwać odmy i wszystkie dziadostwa wtedy będzie to miało jakiś sens. Póki co jeżeli jeździ sprawnie to możesz spróbować usunąć odmę i wtedy pojeździć dalej. To i tak pierwszy krok do tego aby usuwać problemy drogą eliminacji całkowitej. Lewe powietrze ze skrzyni korbowej może powodować takie objawy. Zwróć uwagę na korekty krótko i długoterminowe na sondach lambda. Wtedy coś więcej wywnioskujemy gdzie szukać. Za kilka dni wyposażę zestawy do usunięcia odmy również w n42/n46 https://autobachus.pl/sklep/
×
×
  • Dodaj nową pozycję...