Jump to content

Podejrzenie uszczelki pod głowicą


halveric
 Share

Recommended Posts

Cześć,
 
Black friday i do mnie zawitał. Silnik m54b30 + lpg, podejrzenie uszczelki pod głowicą. Auto od jakiegoś czasu zaczęło łykać płyn chłodniczy, wstępnie wydawało się że ubytek jest zlokalizowany na wężach do chłodnicy bo tam był widoczny wyciek.
 
Dodatkowo raz mi się auto zagrzało... leciałem autostradą powiedzmy ponad dozwoloną prędkość przez dłuższy czas (trasa konin / poznań), ale bez piłowania do odciny tylko normalnie na 6 biegu prędkości około 2oo. Gdy zjechałem z autostrady stwierdziłem, że dam jej odpocząć to i delikatnie śmigałem do domu, po zatrzymaniu na wahadle i ruszeniu dostałem komunikat na żółto, że duzej temperaturze silnika i że mam jechać umiarkowanie, aby silnik mógł się ochłodzić, potem na chwile czerwony (kreski na blacie były cały czas 3 kreski od temp - czyli jak zawsze) i znowu pomarańczowy po czym zgasł komunikat, byłem już pod domem to zgasiłem auto i otworzyłem maskę to spod maski szła para od korka chłodnicy. Na drugi dzień sprawdziłem olej  i płyny, mało chłodziwa to dolałem. Wstępna diagnoza była taka, że przez węże spierdzielał płyn przez wkońcu zbrakło go, aby chłodzić sprawnie silnik i wyszło co wyszło. 
 
W czwartek mechanik miał wymienić obydwa węże jednak na zimnym silniku odkręcił korek od płynu i był syk plus zaśmierdziało mu spalinami więc zrobił test na CO2 który wyszedł zgodnie z załączonymi zdjęciami. Wstępna diagnoza to upg.. jednak kolor odczynnika nie jest jednoznaczny, brak również pozostałych objawów upg: czyli nie dymi, brak spadku mocy, brak oczek oleju w płynie chłodniczym tak samo brak śladów osadów pod korkiem oleju.
 
Mechanik zakłada, że upg mogłobyć już wcześniej i nie łączy tego z moją przygodą autostradową. A ubytek płynu z węży był spowodowany zbyt dużym ciśnieniem w układzie, a że węże były najsłabszym ogniwem to tam uciekał zamiast korkiem. 
 
Auto posiada roczną instalację gazowa staga, jednak pojawiało się wypadania zapłonu na 6 cylindrze co też miało być dzisiaj diagnozowane bo na benzynie to się nie dzieje, plus czasami zaśmierdziało w aucie gazem (tutaj diagnoza była kierowana w stronę samej instalacji gazowej, wtryskiwacza).
 
I teraz moje pytanie, czy wynik tego testu jest jednoznaczny? Czy coś mogę jeszcze sprawdzić zanim będę zrzucał głowice? Mechanik mówi że albo SWAP na inny silnik z pewnego źródła albo remont..ale remont może iść w grube tysiące bo dopiero po rozebraniu silnika będzie wiadomo co jest i jak duża się skala problemu.
 
Wiem, że to może być tylko mrzonka że to coś innego ale auto mam od niedawna, a diagnoza upg nie ukrywam że mnie trochę załamała. Czy coś jeszcze można sprawdzić aby potwierdzić czy to uszczelka? 
 
spacer.pngspacer.png
Link to comment
Share on other sites

Witam.
Cieszę się, że Twój mechanik wygląda na rozsądnego gościa i mówi konkretnie. 
Jeżeli masz możliwość to szukaj używanego słupka w sprawdzonym stanie. Remont może Cię wynieść krocie.
Tyle w temacie. Zanim jeszcze się za to weźmiesz to możesz wykluczyć sam reduktor od LPG. Jeżeli jest uszkodzony to może pompować LPG w układ i kolor płynu może się zmienić. To tylko moje gdybanie w poszukiwaniu nadziei ale bardziej zakładam również UPG.

Link to comment
Share on other sites

A czy wentylator elektryczny bądź wisko działa prawidłowo ?😏 Nie jestem powiem jeśli chodzi o e60 jednak w e36 wentylator elektryczny ma dwa trybu pracy (biegi) bywa i tak, że drugi bieg się nie załącza. Jeśli odkręcisz korek powinien wystrzelić gejzer od ciśnienia wbitego przez sprężanie tłoka, węże twarde. Kiedyś usłyszałem, że jeśli ostro zagotujesz układ to korek od odpowietrzenia jest do wymiany jednak to tylko spekulacje 🤔 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...