Skocz do zawartości

p0171 i p0174 tylko na lpg


Strato
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hej szefie autko to e60 z silnikiem m54b30 w automacie.

Zakupiłem zestaw do wyrzucenia odmy razem z zaślepieniem disy i nie znam się świetnie na mechanice ale jakaś tam wartość lewego powietrza spadła z 0.35 na 0.31 gdzie norma dla tego silnika to podobno 0.3-0.29 wiec już chyba jest dobrze. Będę chciał jeszcze zrobić modyfikacje sterownika o których pisałeś w instrukcji tylko bez popcornu i mam tez mętlik z wyrzucaniem tego vanosa jednak nie wiem czy czeka mnie to wcześniej czy później bo nie nam pojęcia czy z tego może wynikać problem.

Na benzynce jest luks bambino auto nie bierze oliwy, a kompresja to 12 12 11 11.5 11.5 11.5 na ciepłym silniku. Cuda to pewnie nie są ale będę psikal w cylindry jakimś antykoksem albo zaleje nafta może coś puści. Na benzynce mam błędy 2716 - i podejrzewam ze to automat bo za dobrze to on nie działa ale da się żyć. 27C3, 299B - klema wiem o tym jeżdżę z odpietą, p0036 - nie mam pewności ale chyba to sonda za katalizatorem.

 

Włączam Lpg i zaczyna swirowac pawiana. Dostaje błędów p0171, p0174, 2882, 2883. Przy mrozie -3 wyskoczył mi 28DD dwa razy i jeden raz 296A. Auto było strojone dynamicznie na autostradzie i sonda pokazywała jakieś uchybienie od normy o 2.7% co może być wg mechanika powodem do wystąpienia checka. Wyskakuje on najczęściej po około 40 km jazdy i błędy zbyt ubogiej mieszanki występują najczęściej w niskich partiach obrotów tj do około 1500. Sam na logikę podejrzewam przepływomierz ale nie chciałbym wydać 650 zł w ciemno. Przepływomierz mi na rozgrzanym na biegu jałowym pokazywał przepływ 3.1-3.25g/sec. Delikatne przyciśnięcie gazu wskakiwał na moment do 14–15g/sec i opadał czasami do 8.5 a czasami do 5.5g/sec. Pełny but dochodził na moment do 121g/sec i opadał do 80-89g/sec.

 

I jak już pisze to jeszcze pytanie czy trzeba wysyłać sterownik na przeprogramowanie czy wystarczy tylko plik wsad do modyfikacji?