Drizzt Opublikowano 1 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2022 Od dłuższego czasu walczę z mocą.. Czasami jedzie dobrze nawet widać po przepływie ze jest wyraźnie większy, a czasem poprostu go muli i przepływ adekwatnie leci w dół Co zrobiłem we własnym zakresie : -wywalona jest odma, przed wywaleniem było to samo -regenerowane vanosy w mehenker -świece sklepane na 0.7 bo jest lpg, dodam iż są jedno elektrodowe -korekcja 6 cyl jest kolo 2, a na 1 cyl jest kolo 1 -kompresja zaczynając od rozrządu 12.5 12.5 12.3 12.2 12.4 11.5 - lpg stroilem na korekty bo szedł w plus do 8 i widać było że przelewa. - sondy lambda przednie nowe bosch -tylne off przez wgranie eu2 (winkfp) -Katy na swoim miejscu -Przeplywka nowa helli na vdo było to samo -czujnik walka Intake nowy ori bmw - czujnik walka EXT febi ale starte numery więc chyba ori -przepustnica już chyba 4 ze względu że padają, chodzą kolo roku i przypominają o sobie. Wszystkie używki z allegro -Disa klapka trochę luźna Ale jeszcze ok, szczelna -gaz to stag qumax, wtryski hana gold bez dysz, reduktor ac r01 czerwony, filtry zmieniam co 10 tys -nowy przewód zasilający vanosy nic nie leje -rozrząd niby sztywny sprawdzane palcem przy ostatniej wymianie uszczelki pokrywy zaworów To chyba tyle jak coś mi się przypomni to dopisze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drizzt Opublikowano 1 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2022 Kurde korekty idą na minus.. Poprawka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Taran Opublikowano 19 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2022 I nie podejrzewasz allegrowej przeplywki? Wiesz, to że nie wywala błędu nie znaczy że pracuje jak należy. Może mierzyć masę powietrza inaczej niż sobie BMW wymyśliło, przez co wg sterownika masz fajnie, w cylindrach okazuje się że jednak nie a sondy to wychwytują i robią korekty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Naczelny Nosacz Kamil Opublikowano 19 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2022 Coś mi tu śmierdzi stopionymi katalizatorami. Przepływomierz odłącz i auto ma obowiązek pracować z pełną mocą w trybie N-Alpha. Z odłączonym przepływomierzem daj znać czy spadki mocy również występują. To ważne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drizzt Opublikowano 20 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2022 Co do przeplywki to patrzyłem przepływ na ori vdo i ta hella w miarę równo się to układa. Więc musi pracować ok, co do katow to słuchać takie charakterystyczne cykanie z ich okolic, może wkład się sypie. Co do korekty to podejrzewam brak odmy w dolocie dlatego korekta idzie w minus. Sondy mogą łapać brak gazów z odmy Zrobiłem kastrację według schematu nosacza naczelnego. Rok już jeżdżę i pięknie jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Naczelny Nosacz Kamil Opublikowano 24 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2022 Nie sugeruj się przepływomierzem. Niech on Ci głowy nie zawraca. Odłącz go to wtedy wykluczysz szereg algorytmów i adaptacji z których wyciągniesz sensowny wniosek. Z doświadczenia powiem Ci, że ciężko mi jest wystroić jakiekolwiek auto z przepływomierzem bo AFR za każdym razem przez algorytmy się zmienia. W ten sposób jeżeli problem będzie się dalej pojawiał to dowiesz się przynajmniej czy te spadki mocy to w dalszym ciągu problem z osprzętem czy jednak z przepływem. Sugeruję katalizatory bo nie raz miałem taki właśnie przypadek. Dlatego im bardzo nie ufam. Wpędziły w wydatki nie jednego co chciał mieć wszystko w oryginale a zabłądził w kierunku remontu silnika. Sterownik nie bierze pod uwagę czegoś takiego jak gazy z odmy. Nie idź tym torem. Odma wychodząc fabryki jest szczelna i to jest warunek do prawidłowych korekt. Z czasem po prostu powoduje szeregi problemów ale nie jest to argument na korekty w minusie, bowiem to nie ta skala problemu. Jeżeli korekty idą w minus a osprzęt jest wykluczony to problem jest z "przepchnięciem" spalin skutkiem czego na pełnym obciążeniu przepływ nie jest prawidłowy. Na biegu jałowym da sobie radę ale potem już nie. Co za tym idzie sonda odczyta mieszankę jako zbyt bogatą. Wtryśnie tyle samo paliwa co seryjnie ale faktycznie mniej powietrza silnik przełknie. W tym kierunku szukaj problemu. W autach Japońskich ale też nie tylko problem ze zbyt bogatą mieszanką zaczyna się w momencie, gdy luzy zaworowe są nieprawidłowe. Dlaczego? Ponieważ przez podparte zawory spada ciśnienie sprężania a co za tym idzie dawka paliwa jest taka sama a mniej jest powietrza. AFR więc jest bogatszy na biegu jałowym. Zamiast 14,7 jest np 12. Teoretycznie powinien obliczyć to przepływomierz ale w praktyce tu chodzi o kompresję i to co powinno być sprężone i spalone w idealnej dawce a nie jest. Łopatologicznie silnik połyka z powrotem swoje spaliny myśląc, że to czysty tlen. A sonda twierdzi, że coś jest nie tak. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.