Nahirek Opublikowano 2 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2022 Cześć, jestem posiadaczem jedynki z 2.0 diesel 143km z 2008r. Silnik N47D20C Samochód ma wycięty DPF i wyprogramowany (info od poprzedniego własciciela). Wskazania EGR w INPIE wynoszą 0% czyli prawdopodobnie EGR również został wyłączony przy dezaktywacji DPF. Wyskakuje bład 4933 - "układ pneumatyczny, prawdopodobieństwo przepływu masowego powietrza do EGR" Bład ten wyskakuje raz po 2km a raz po 100km. Zauważyłem, że częściej wyskakuje gdy silnik nie jest jeszcze w pełni rozgrzany. W momencie gdy bład wyskoczy, wyskakuje check engine i auto wchodzi w tryb awaryjny. Silnik zaczyna bardzo gardłowo pracować, ale dalej równo, po prostu jakby był zduszony. Pod maską zauważyłem, że nastawnik turbospręzarki (cięgło) w momencie kiedy bład wyskakuje otwiera się maksymalnie i tak pozostaje - stąd ten dźwięk. Posiadam inpe iste i bimmer toola w wersji expert. Czy dodać jakieś logi? Są jakieś pomysły na rozwiązanie tego problemu? Przejrzałem wszystkie węże od sterowania pnematycznego pod maską i nic rażącego nie znalazłem. Podmieniałem EGR i dalej było to samo. Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Naczelny Nosacz Kamil Opublikowano 12 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2022 WItaj. Ten dźwięk i to co zauważyłeś w momencie, gdy wyrzuca błąd jest normalne. Jeżeli auto wpada w tryb awaryjny to nastawnik turbosprężarki "wyłącza" jej rozpędzanie. Stąd ten "gardłowy" dźwięk i brak mocy. Być może EGR został wyprogramowany zgodnie ze sztuką ale może być jeszcze tak, że delikatnie przepuszcza. Abyś się upewnił, że nie jest to problem mechaniczny, zdemontuj go i sprawdź czy na pewno jest zamknięty. Ewentualnie możesz go zaślepić. Diagnostyka EGR polega na tym obliczeniu masy powietrza z przepływomierza. Jeżeli EGR jest zamknięty to nie ma gdzie ciągnąć powietrza z innej strony niż przez przepływomierz. Jeżeli np na biegu jałowym masa powietrza zacznie spadać to sterownik dojdzie do wniosku, że może dziać się coś z EGR a nie powinno w szczególności gdy paramter jego otwarcia to 0%. Przyjrzyj się na odczyty z przepływomierza oraz upewnij się, że mechanicznie EGR jest zamknięty na stałe. Kolejnym krokiem będzie sprawdzenie softu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nahirek Opublikowano 18 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2022 Dzięki Kamil za odpowiedź i rady! EGR faktycznie został wyprogramowany i na stałe podczas pracy silnika jest zamkniety. źródłem problemu - bląd 4933 co ciekawe był przepływomierz, pomimo poprawnych wskazań przepływu masy powietrza. Podmieniłem przepływkę na używana z tym samym numerem katalogowym i problem jak ręką odjął. Masa powietrza przepływającego na starym i "nowym" przepływomierzu jest taka sama, ale problemu nie ma. Czyżby problem był ukryty w elektronice przepływki?... Szukałem zaślepki EGR, niestety nie ma jej, a skoro EGR jest wyłączony to postanowiłem założyć zaślepke za chłodniczką spalin EGR. Dzięki za pomoc! 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.