Skocz do zawartości

118D 143km błąd 4933


Nahirek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

 Cześć,

jestem posiadaczem jedynki z 2.0 diesel 143km z 2008r. Silnik N47D20C

Samochód ma wycięty DPF i wyprogramowany (info od poprzedniego własciciela). Wskazania EGR w INPIE wynoszą 0% czyli prawdopodobnie EGR również został wyłączony przy dezaktywacji DPF.

Wyskakuje bład 4933 - "układ pneumatyczny, prawdopodobieństwo przepływu masowego powietrza do EGR"

Bład ten wyskakuje raz po 2km a raz po 100km. Zauważyłem, że częściej wyskakuje gdy silnik nie jest jeszcze w pełni rozgrzany. 

W momencie gdy bład wyskoczy, wyskakuje check engine i auto wchodzi w tryb awaryjny. Silnik zaczyna bardzo gardłowo pracować, ale dalej równo, po prostu jakby był zduszony. Pod maską zauważyłem, że nastawnik turbospręzarki (cięgło) w momencie kiedy bład wyskakuje otwiera się maksymalnie i tak pozostaje - stąd ten dźwięk. 

Posiadam inpe iste i bimmer toola w wersji expert. 

Czy dodać jakieś logi? Są jakieś pomysły na rozwiązanie tego problemu? Przejrzałem wszystkie węże od sterowania pnematycznego pod maską i nic rażącego nie znalazłem. Podmieniałem EGR i dalej było to samo.

 

Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.

Screenshot_20220602_184640_pl.pw.btool.expert.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

WItaj. Ten dźwięk i to co zauważyłeś w momencie, gdy wyrzuca błąd jest normalne.
Jeżeli auto wpada w tryb awaryjny to nastawnik turbosprężarki "wyłącza" jej rozpędzanie. Stąd ten "gardłowy" dźwięk i brak mocy.
Być może EGR został wyprogramowany zgodnie ze sztuką ale może być jeszcze tak, że delikatnie przepuszcza.
Abyś się upewnił, że nie jest to problem mechaniczny, zdemontuj go i sprawdź czy na pewno jest zamknięty. Ewentualnie możesz go zaślepić.
Diagnostyka EGR polega na tym obliczeniu masy powietrza z przepływomierza. Jeżeli EGR jest zamknięty to nie ma gdzie ciągnąć powietrza z innej strony niż przez przepływomierz. Jeżeli np na biegu jałowym masa powietrza zacznie spadać to sterownik dojdzie do wniosku, że może dziać się coś z EGR a nie powinno w szczególności gdy paramter jego otwarcia to 0%.
Przyjrzyj się na odczyty z przepływomierza oraz upewnij się, że mechanicznie EGR jest zamknięty na stałe. Kolejnym krokiem będzie sprawdzenie softu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Kamil za odpowiedź i rady!

EGR faktycznie został wyprogramowany i na stałe podczas pracy silnika jest zamkniety.

źródłem problemu - bląd 4933 co ciekawe był przepływomierz, pomimo poprawnych wskazań przepływu masy powietrza. Podmieniłem przepływkę na używana z tym samym numerem katalogowym i problem jak ręką odjął. Masa powietrza przepływającego na starym i "nowym" przepływomierzu jest taka sama, ale problemu nie ma. Czyżby problem był ukryty w elektronice przepływki?... 

Szukałem zaślepki EGR, niestety nie ma jej, a skoro EGR jest wyłączony to postanowiłem założyć zaślepke za chłodniczką spalin EGR.

Dzięki za pomoc! 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...