Huragan Opublikowano 14 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2022 Witam! Jestem posiadaczem E46 polifta z 2001 roku, z systemem DSC. Przeprowadziłem ostatnimi czasy na przestrzeni 4 tygodni, regeneracje zacisków, nowe przewody giętkie i tylne sztywne. Odpowietrzyłem najpierw sprzęgło, następnie klasycznie, bąbelków juz nie było. Efekt jest taki, że nadal pedał hamulca wpada, a kilku krotnie naciśnięcie tworzy twardzy pedał, ale potem i tak dobija do końca. Teraz pytanie co z tym fantem zarobić, czy dalej próbować odpowietrzać, czy może jest jakaś procedura np odpowietrzanie na włączonym silniku, bądź zapłonie. I jest jeszcze możliwość, że pompa DSC jest zapowietrzona, ale tez zbytnio nwm jak to sprawdzić i odpowietrzyć, chyba że tylko można to zrobić przez jakieś specjalne urządzenie? Zdrawiam Naczelnego Nosacza i wszystkich Nosaczy! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drizzt Opublikowano 16 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2022 Najlepiej to załóż przezroczysty wężyk na odpowietrznik i jedziesz od najdalszego koła od pompy, pewnie jeszcze powietrze stoi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Naczelny Nosacz Kamil Opublikowano 17 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2022 Witaj. Szkół odpowietrzania jest kilka ale przejdźmy do objawów. Jeżeli za pierwszym razem pedał hamulca wpada za kolejnym razem jest twardy to chodzi tu tylko i wyłącznie o powietrze w układzie. Często mi się zdarzało, że udało mi się prawidłowo odpowietrzyć dopiero po kilku dniach jak auto chwilę pojeździło. Wtedy po kilku dniach znalazł się jakiś bąbel na zacisku, który udało się wyeliminować. Kolejna rzecz jest taka, że istnieje prawdopodobieństwo zapowietrzenia pompy ABS i DSC. Na szkoleniu kiedyś dostałem takie info, że może być zapowietrzona pompa i odpowietrzanie będzie szukaniem igły w stogu siana. Jednak ja bym próbował zrobić to następująco. Zalać zbiorniczek płynu hamulcowego do samego końca (uwaga tu ważna kwestia, to że widać płyn nie oznacza, że on jest we wszystkich komorach - ma się prawie, że ulewać). Odpowietrzaj jeszcze raz. Przejedź się na jakimś piasku i pohamuj zdecydowanie aby uruchomić ABS. Niech wszystko co ma się wypchnąć pójdzie do zacisków. Potem spróbuj odpowietrzyć ponownie. Jeżeli to nie pomoże, to może być faktycznie uszkodzenie pompy ABS/DSC bo objawy mogą być podobne - lecz mi się taka sytuacja nie zdarzyła. Słyszałem o tym tylko na szkoleniach. Zdrawiam ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drizzt Opublikowano 20 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2022 (edytowane) Ja zrobiłem inaczej. Posadziłem kolegę za kiera i pompował. Ja w tym czasie dolewałem płynu hamulcowego było widać jak wciąga, następnie przeszedłem do najdalszego koła od pompy, założyłem przezroczysty wężyk żeby było widać czy powietrze idzie. Dwa razy zrobiłem rundę z kołami i pomogło. Robiłem na bmw f20 Edytowane 20 Czerwca 2022 przez Drizzt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.