Skocz do zawartości

Maciek n45b16
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Siema 

Tu Maciek E87 N45b16 

Opis sytuacji:

Kupiliśmy wspólnie dla zony e87 n45b16 dlaczego bo jej się spodobało i trochę byliśmy pod ścianą bo 1 auto nam się rozbiło kolega z ukrainy wymusił.

Byłem troche pod ściana bo pzu miało zabierać auto zastępcze i nie było czym jeździć. Pojechaliśmy pooglądać auto bmw n jak nie kupuj, pod wrocławiem.

Chciałem pojechać autem na stację diagnostyczną ale już było późno i niestety nie pojechałem. Jak oglądałem auto wszystko fajnie, odpaliło elegancko jazda próbna, po powrcie na plac przygazówka czy dymi ....... nie dymił, ogólnie wszystko było ok. Decyzja kupujemy 2005 rok 12 tysi..

Zaczeliśmy jezdzić autem i hu....jjj  poddymiał jak się dobrze rozgrzał, i gorsza sprawa ze pali litr oleju na 500 kilometrów. Myślałem ze odma albo uszczelniacze, sprawdziłem odma guma wymieniona, korek przysysa na wolnych, uszczelniaczy bede sprawdzał ale dzis sprawdziłem sobie cylindry kamerka endoskopową i zawał cylindry jak ser szwajcarski .

Zdjęcia świec i cylindrów, te najgorsze wżery to z 4 .

Zastanawiam się co robić.

Mechanicznie wszystko ogarne sobie sam bezproblemowo.

Tylko co robic probowac to szlifowac ? 

Jak szlif to kupno tlokow panewk ........ jakie to moga byc koszta ? 

czy kupic uzywany silnik , albo słupek ? 

Co radzicie, co radzisz Kamil ? 

Ale mina a wystarczylo pojechac na stacje diagnostyczna jak by zadymił albo na co2 by wyszło zle to bym wsiad w auto i do domu pojechał.

A teraz to piz....da.....

20220627_185616.jpg

Image_2022-06-27 21_07_26_948.png

Image_2022-06-27 21_07_34_142.png

Image_2022-06-27 21_07_58_474.png

Image_2022-06-27 21_08_05_769.png

Image_2022-06-27 21_08_27_775.png

Image_2022-06-27 21_08_34_700.png

Image_2022-06-27 21_09_01_192.png

Image_2022-06-27 21_09_11_123.png

Image_2022-06-27 21_09_24_853.png

Image_2022-06-27 21_09_52_511.png

Image_2022-06-27 21_10_49_794.png

Image_2022-06-27 21_10_59_569.png

Image_2022-06-27 21_11_09_079.png

Image_2022-06-27 21_13_02_594.png

Image_2022-06-27 21_13_18_606.png

Image_2022-06-27 21_14_43_979.png

Image_2022-06-27 21_15_00_249.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj!  fajnie, że podszedłeś od tematu profesjonalnie - endoskop i mamy odpowiedzi.
To co widzisz na zdjęciach nasuwa tylko dwa rozwiązania - albo jedziesz z remontem od nowa albo zalewasz dwusiarczek molibdenu łącznie z miodem i jedziesz silnik bez litości aż zatrzyma się całkowicie albo zacznie wydechem tak wybierać papieża, że w lusterku nic nie zobaczysz.
W tym silniku nie ma czegoś takiego jak szlif oraz nad wymiarowe tłoki. Tutaj albo wprasowujesz nowe tuleje i wszystko od nowa łącznie z tłokami albo lepiej się do tego nie do tykać. Tyle, że to pierwsze to przerost formy nad treścią bo koszty są nieopłacalne.
Szczerze wybrałbym papieża i szukał innego silnika. Szkoda Twoich nerwów na szukanie innych rozwiązań. Zastanów się tylko jaki preferujesz silnik. Jak wiadomo taki, który pojeździ najdłużej, no i taki, który da trochę frajdy. Ja już się o tym nagadałem 😛 
P.S. Mogę łyknąć od Ciebie osprzęt, przyda mi się jako dawca do przeszczepu np. w N43B20.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

dziś sprawdziłem numer silnika i ja pierdo.....lllle na boku nabite N42B18AB, korwa ale mi sie ulep trafil z naklejki z drzwi ma byc N45B16A , korwa juz chyba silnik byl wymieniony.

Czyli rozumie ze mam dół silnika 1.8 litra a glowice ze starego ze zwyklum wanosem, mozliwy jest taki przeszczep. ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N42 jest z valvetroniciem. N45 bez valvetronica. Mają podobne sterowniki silnika. Baza bloku jest praktycznie identyczna. Kiedyś ktoś mi wspominał, że zrobił podobny przeszczep ale z n42 na n45 bo wszystko było bardzo zbliżone a kostki od valvetronica zostawił niepodłączone i jakoś to działało.  Nie zdziwiłbym się z takimi kombinacjami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

dziś zdjąłem pokrywe zaworów , znalazlem 1 plusa mam chyba nowe koła od vanosów, ślizgi stare łańcóch stary ale ladnie wszystko napięte. 

Kamil Mam pytanie jakie tu blokady kupowac do walkow ? zestaw standardowy z alledrogo ? 

https://allegro.pl/oferta/blokada-rozrzadu-bmw-n40-n45-n45t-b16-01-09r-8938276904?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_term=desc-yes&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_narzedzia_pla_ss&ev_adgr=Narzedzia&ev_campaign_id=14474247596&gclid=EAIaIQobChMIz-30m9nc-AIVcQUGAB0KHQdmEAQYASABEgLkmPD_BwE

 

Bedzie pasowac ?

 

 

20220703_131127.jpg

20220703_131201.jpg

20220703_131829.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Chwilowo tu nie wchodziłem ale zakładam, że już ogarnąłeś temat. Ten zestaw powinien pasować. To czy naciąg jest czy nie to po nim ciężko stwierdzić cokolwiek. Najprościej ten stary łańcuch powiesić na śrubokręcie obok drugiego i wtedy porównać różnicę w długości. Rozciągnięty łańcuch objawia się rozjeżdżającymi się vanosami na biegu jałowym (ewentualne falowanie obrotów i wypadanie zapłonu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Czesc 

ogolnie to skonczylo sie ze motor wyjechal z budy i zostal rozkrecony do ostatniej srubki, wsadze jakies fotki ale teraz skladam i potrzebuje byc pewnym jakim momentem dokrecac glowice.

W necie znalazlem duzo inforamcji ale pewnosci nie mam.

Pierwszy etap 30 Nm

i 2 razy po 90 stopni, tylko ze od starony rozrzadu sa te krotsze sruby i watpie zeby je tez tak dokrecac ? 

Czy to jest ok ? 

N42B18 moj blok

qq.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

siema historia sie skonczyla tak

auto ma na blacie niby 175 000 nie wiem czy to prawda.

motor wyjechal z budy: nowe paneki glowne + panewki korby, nowe pierscienie, nowe zawory wydechowe, nowe uszczlniacze zaworowe, nowe  uszczelniacze wal przod tyl, nowy wycisk i tarcza sprzegla, dotarte zawory wszystkie, uszczelniacze walka od strony vanosow nowe, skrzynia biegow nowy olej +  uszczelniacz wybieraka. Silnik caly umyty .

Wal korbowy pomierzony wymiary czopow glownych i korbowych praktycznie wymiary nominalne, bicie walu zmierzone siedzialo w 0,012 mikronach

Cylindry wzdloznie 0,01 w plusie od tolerancji producenta, poprzecznie 0,025 w plus od tol. producenta , wychodzi 0,015 jajka stwirdzilem ze tragedi nie ma zostalo tak. 

Powierzchnie stykow blok - glowica dotarte.

Pierscienie stare olejowe loz na zamku okolo 1.3 mm , 1 i 2 loz okolo 0.4 mm.

Panewki glowne praktycznie stan zajebysty mogly dalej latac, panewki korbowe bylo widac miedz . 

Te wzery co widac na zdjeciach na gorze okazalo sie po zdjeciu czapki ze to tylko tak tragicznie wygladalo, refleksy swietlne .

Stare uszczelniacze zaworowe twarde jak plastik + popekane + srednica stary uszczlniacz w stosuku do nowego okolo 1.5 mm wiekszy 

Czyli uszczelniacze plus pierscienie olejowe dawaly to zuzycie oleju LITRA na 500KM masakra.

Wszystkie czesci koszt okolo 2500 zl 

Sam sobie wszystko zrobilem wiec za 2500 mam praktycznie nowy motor, z dokumentacja zdjeciowa jak bylo wszystko robione. 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Jak bardzo zanagarowane były pierścienie po demontażu tłoków? Pomijając fakt luzów na zamkach. Czy jakby wykluczyć problem nagaru na pierścieniach myślisz, ze pobór oleju był by o wiele mniejszy?
Gratuluję postawy, ciężko było ale jak widać warto samemu podłubać 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Czesc Kamil

ogolnie pierscienie olejowe to bym powiedzial ze zalepione byly tak w 70% , i chyba na 2 cylindrach w polowie juz byly zlapane w rowku , gorne pierscienie byly ok,  bylo sporo nagaru pod pierscieniami. Uszczelniacze zaworow byly tragiczne, plastikowe i popekane, cylinder za rozrzadem na wydechowych kanalach byl zalepiony wpizdu chyba tutaj najbardziej lalo. Mi auto palilo litra oleju na 500km, moze gdyby te pierscienie byle w lepszej kondycji to zmiascilo by sie w 0.5 litra na 1000km , ale to by bylo 5 litrow na 10000 w hu....j . Przed remontem wywalalo mi tez bald zlego sklady mieszanki bo palil olej. Teraz mi wywala p0133 i p1168 musze jeszcze przepatrzec wtyczki  od sond i przeczyscic  przeplywke ( na zimnym po odpaleniu delikatnie przymola go) . 

Ale ogolnie po remoncie fura lata, pobor oleju moge powiedziec ze bliski zera, na wskazniku elektronicznym poziom stoi . 

Pozdro 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...