Skocz do zawartości

Szarpanie przy przyspieszaniu M52B20


finnu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Na wstępie pragnę przywitać się z szanownym nosaczowym forum 😉

Mam spory problem ze swoją bawarką, ponieważ od jakiegoś czasu cierpi ona na nierówną pracę silnika.

Objaw ten pojawia się tylko i wyłącznie po konkretnym rozgrzaniu silnika. Mniej więcej po 10 km od rozpoczęcia jazdy kiepsko reaguje na gaz, obroty ciężko wstają, autem szarpie. Natomiast po przekroczeniu około 3000 ciągnie już jak wściekła. Próbowałem już wymiany świec, wymiany cewek, przepływki, bez większych zmian. Inpa nic nie pokazuje, żadnych błędów. Jedynie wyrzuca mi błędy sond (ale mówiono mi że to przez instalacje gazową). Silnik na M52B20 z instalacją gazową stag300. Bardzo proszę o jakąś poradę, sugestię bo nie mam już sił... 

Pozdrawiam wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj 🙂
W tych silnikach nie ma czegoś takiego jak błędy sond przez instalację gazową. Musi to być ustawione prawidłowo. Na mój chłopski rozum po 10km jazdy wyrzuca Ci błędy sond i auto wchodzi w mułowaty tryb awaryjny a więc wzbogaca Ci dawkę paliwa, jedzie jak muł i dużo pali. Najpierw skasuj błędy, zostaw auto na biegu jałowym na benzynie i odczytaj jeszcze raz błędy. Jeżeli pojawią się błędy sondy to prawdopodobnie masz lewe powietrze. Od wielu lat użytkownicy BMW m52/m54 zabłądzili w poszukiwaniu usterek związanych z tymi właśnie objawami :
-falowanie obrotów
-błędy sondy
-brak mocy
-wypadanie zapłonu
Podniosę Cię trochę na duchu. Trafiłeś idealnie, bo te wszystkie silniki przerobiłem od podszewki i nie ma z nimi już żadnych większych tajemnic. Najgorsze przypadki to uszkodzenie sterownika, i pęknięcie kolektora ssącego w niewidocznym miejscu na 6 cylindrze. Nie ma przeproś znajdziemy usterkę. To jak krzyżówka ale da się ją rozwiązać. Proponuję abyś zaczął od przerobienia odmy, w ten sposób wykluczysz problem lewego powietrza. Na sklepie firmowym zrobiłem zestawy do przerobienia odmy m52/m54 z potrzebnymi narzędziami oraz instrukcją jak to zrobić we własnym zakresie. W pojedyńczym vanosie nie jest to trudne ale po przeczytaniu tych instrukcji wiele zrozumiesz i nie będziesz musiał błądzić. Poznasz się ze swoim silnikiem tak, że sam go zdiagnozujesz. To są moje ulubione silniki 🙂
Tutaj masz zestaw
https://autobachus.pl/produkt/zestaw-do-przerobienia-odmy/

Jeżeli nie wykonasz tej czynności w pierwszej kolejności, dalsze Twoje poszukiwania mogą Cię wykończyć 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź w nurtującym mnie mocno temacie. 

Dziś jadąc rano do pracy już całkiem cuda się działy, pojawiło się nie tylko szarpanie ale też wypadanie zapłonu, już bałem się że nie dojadę (a mam 37 km w jedną strone), ale dało radę.

Natomiast gdy wracałem było prawie idealnie, zapłon ani raz nie wypadł, a szarpanie pojawiało się bardzo delikatne, blisko domu dopiero zaczeło szarpać jak chol...

Zrobiłem mały test, na odpalonym silniku odkręciłem korek oleju (masła brak - tak przy okazji) i praca silnika jakby się zachwiała, po zakręceniu go znów się unormowała. Następnie podczas pracy silnika odpiąłem przepływkę, i co ? i nic, zero reakcji, a co lepsze miałem drugą na podmianę więc podmieniłem i to samo (ale tej drugiej nie jestem też pewien) 

Co do sond i ich błędów tak napisałem ponieważ te błędy zawsze miałem, bawarke użytkuję już 7 lat i wcześniej problemów nie było, więc zlekceważyłem to. 

Wywalenie odmy faktycznie rozważam, to przez Twój film na youtubie odnośnie odmy, pokierowałem się tu na nosaczowe forum 🙂 

Przesłałeś mi link do zestawu do silnika M54, a ja jeśli się nie mylę to mam M52B20 (rok 97, pojedynczy vanos + LPG)

Bardzo żełuję że dzieli nas spora odległość, bo na pewno bym już pukał do bram Twojego warsztatu 🙂 Mieszkam na śląsku, a ta moja bunia jest takiej wartości że nie wiem czy jest sens pakować się w jakieś spore koszta.

Bardzo proszę w wolnej chwili napisz mi jakie masz przemyślenia odnośnie tych wskazowek jakie dziś napisałem. Próbowałem coś jeszcze wydedukować na kompie podpiętym, ale jakby mało było coś mi inpa sfiksowała 😕

Pozdrawiam 🙂 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja dopiero co miałem dokładnie te same objawy i było to gigantyczne lewe powietrze. Miałem źle złożony dolot (przeze mnie) i miałem otwór wielkości 5-6cm. Jak to poprawiłem to wszystko wróciło do normy.

Weź plak i psikaj po silniku. Podniosą się gdzieś obroty, to znaczy że znalazłeś dziurę.

W inpie sprawdź czy sondy cały czas pokazują ubogą mieszankę. Dawaj znać 💪

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...