Skocz do zawartości

M62b44


Dawidex
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam od niedawna jestem posiadaczem e39 540i manual polift silnik m62b44tu czyli ten na vanosach z ciekawych rzeczy to jeszcze jest w niej zawieszenie nivo

Temat ogólny wady zalety na co uważać przy tych silnikach przeróbki modyfikacje itp 

Co myślicie o wycięciu katalizatorem rozmyślam nad tym (w silnik poliftowym na vanosach  są dodatkowo dwie sądy które trzeba będzie wywalić  z kompa

 

W swojej mam już pomodzone 

Dyfer 3.15 bodajże od e38(nie trzeba było zmieniać półosi i walu tak jak przy dyfrze 3.15 z m5)

Zimniejszy termostat mechaniczny 88c

Koncowka wydechu Eisenmann a

Myślę jeezce świece irydowe wytestowac w niej 

 

Z poważniejszych rzeczy to wymieniałem rozrząd ostatnio w sumie dobrze ze się tym zająłem bo wyciągnięty już był 

 

Z usterek to jak narazie pęk mi wąż przed termostatem (ogólnie to słyszałem że lubią pękać bo zazwyczaj jedsce fabryczne są i że warto wymienić nawet wszystkie dla spokoju ) i że oryginqlny termostat 115 c też im w życiu nie pomaga 

 

Druga usterkę miem taka że zablokowało mi dyfer oryginalny na sztywno wyrwało końcówkę walu i urwało mocowania z sanek takie mocne było zblokowanie

co ciekawe na tym dyferze jeździła  bardzo dobrze nic nie było słychać nic nie szarpało itp mam go rozbierac i robić sekcje zwłok co tam się podziało z ciekawość. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Już opracowaliśmy ten temat ale nie zmienia to faktu, że kolektor do ściągnięcia. Łatwo nie jest więc tu w grę wchodzi spawarka do plastików, rurki i kombinacje. Gotowego zestawu raczej nie wymyślę. Po drodze najlepiej wymienić uszczelki pokrywy zaworów. Z reguły takie zmęczone M62 jak ma wycieki z góry, falowania obrotów i wypadania zapłonów to najlepiej uszczelnić i przerobić za jednym zamachem od A do Z. Nieszczelności pokrywy zaworów również wpływają na falowanie obrotów i wypadanie zapłonu bo odma działa na takiej samej zasadzie jak w m52tu/m54 czyli podciśnienie szuka wszędzie nieszczelności skrzyni korbowej. Jak się odmę przerobi to nie będzie to miało wpływu na falowanie obrotów ale pojawią się wycieki oleju na starych uszczelkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Kamilu, a można jakoś zakupić ten opracowany temat wywalenia odmy z m62tub44? Planuje remont tego silnika i chce to ogarnąć za jednym zamachem. Prawdopodobnie wlecą stalowe tuleje żeliwne na Ori pierścieniach alusilowych. Niby tuleje mają być specjalnie honowane  🙂 czekam na odpowiedź i zdrawiam 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam ponownie żeby nie zakładać nowego tematu to mam parę pytań  zadam je na końcu a co do bmw  to ;

W między czasie zaliczyłem wypadanie zapłonu winna była odma  i uszczelki gumowe pod kolektorem były oryginalne pewnie nigdy nie zmieniane stwardniały tak ze z gumy to jak plastik się zrobiło a jedna wg jak ktoś zakładał zwinola  musie i taka była przykręcona , wlecialy wszystkie uszczelki gumowe itp I odma nowki oryginal bmw   ,

 

Po tym zabiegu silnik pracuje niesamowicie cicho i rowno i wg.

 

___________________________________________

Co do katalizatorow znałem człowieka który mi to wytnie ale twierdzi on żeby sobie wyciął te pierwsze a zostawił te drugie dalej bo jak wytne wszystkie ro stracę na dole niskich obrotach ,wydech srodkowy też mi wywali może by się odniósł do tego kamil nosacz czy wywalić wszystkie czy tak jak mówi tamten czy jego teoria ma z prawda coś wspólnego  ? 

 

A jeszce jedna ciekawostka znajomy ma również 540 ale przedliftautomat dostał również wypadanie zapłonu winny był zapchany katalizator i co najlepsze wypluło go przez tlumik ,również wycina to fotki w załączniku. 

____________________________________________

Co do węży chlodnicy uważajcie bo kupiłem. Ten gruby jakiś lepszy zamiennik był za krótki i przy dobrym daniu 2 palnik ciągnęło lekko chłodnice jak ruszyło minimalnie silnikiem efekt taki ze urwało mi to wyjście plastikowe na węża na chlodnicy 3 razy trzeba było spawac zanim było sczelne a na tego węża poprostu przecięli my go w pół wstawili metalowa rolkę i sfinalizować opaskami zadanie swoje spełnia działa, 

 

received_328349696336211.jpeg

received_337749238682623.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę to nie ma tu edytowania postów albo ja nie wiem jak 

 

Ogólnie bmw do niedawna działało pięknie ale znowu wypadanie zaplonow zlapało  

Próbowałem i nie świece to nie to zamieniać cewki też,  jest między innymi bład

Funkcja, kontrola wałka rozrządu zaworów wlotowych bank

 

aktywacja zaworu elektromagnetycznego wentylacja zbiornika 

(czujniki były zamieniane miejscami ) narazie zamówiłem czujniki walka rozrządu I ektorozawory vanoss zobaczymy czy to coś da.

Filtr paliwa wymienony również nie to 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano (edytowane)

Witam walki ciąg dalszy rorzad wymieniony na nowy zoryginalu jeden napinacz od vanosa przestał spełniać swoją funkcję , wymienione czujnik wałka elektorozawory vanosa jedna sonda za kątami bo była błąd grzania sądy i czarna była ,odpowietrznik baku separator odmy przy okazji rorzadu ,

 

Wypadanie zapłonu dalej oprócz tego błędów brak jakieś pomysły bo już nw co sprawdzać 

 

Zamówiłem na palę czujniki stukowe i czujnik wału bo już koncza się powoli pomysły i możliwości ... Może to coś da 

 

Poproszę o pomysły co sprawdzić spróbować i wg

Edytowane przez Dawidex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...