Skocz do zawartości

Analiza danych z INPY


metaczlowiek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Dałoby radę coś wyczytać z tych danych? Mam problem z falowaniem obrotów na pb i lpg (na lpg falowanie bardziej widoczne) i wypadaniem zaplonu na 5 i 6 cylindrze. Lewe powietrze CHYBA wykluczone bo ostatnio sprawdzałem wszystko po kolei i były jakieś wężyki od podciśnień niepodłączone ale dalej faluje. W INPIE pokazuje wypadanie zapłonu 5,6 cylinder i uboga mieszanka na banku 1 i 2. Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc. Tutaj linki do filmików z INPĄ (filmiki nagrane gdy silnik pracuje na benzynie, w pełni rozgrzany) :

-

-

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Taran napisał:

Odpal silnik bez przeplywki i sprawdź jak chodzi, czy dalej faluje. Daj znać 😉

Bez przepływki odpalałem jakiś miesiąc temu i też falowało 😕 Dodam że bez różnicy czy z przepływką czy bez to silnik mocniej faluje na zimnym niż na rozgrzanym (falowanie występuj przy wciśnięciu sprzęgła podczas jazdy np. przy dojeżdżaniu do świateł) i jak nie jest jeszcze w pełni rozgrzany to obroty spadają do około 1tys obr, zatrzymują się na 1tys obr na chwile i po chwili spadają niżej. Te spadanie obrotów do 1tys występuje tylko pare razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, teraz pytanie typu kutas jak to się mówi. 

 

Skoro obie lambdy pokazują wartości poza skalą to czemu adaptacje masz na 0? Teraz zwróciłem uwagę. Tak jakby sterownik wiedział że ma źle, ale miał to w dupie...

Ogólnie w czasie gdy silnik sobie ustala adaptacje to obroty falują (przynajmniej w przypadku moich sond w M62B35). Ostatnio potężne falowanie obrotów miałem jak miałem pochrzanione kostki od czujników położenia przepustnic, ale jeśli nic nie było u Ciebie robione to raczej tam bym nie szukał. 

 

Zastanawia mnie tylko: 

Godzinę temu, metaczlowiek napisał:

jak nie jest jeszcze w pełni rozgrzany to obroty spadają do około 1tys obr, zatrzymują się na 1tys obr na chwile i po chwili spadają niżej.

Jakie normalnie Ci silnik trzyma obroty?

 

Jeżeli objawy są te same na benzynie i gazie to raczej wykluczyłbym ten obszar. Możesz pobawić się zamienianiem świec i cewek miejscami, zobacz co się wtedy stanie.

 

Cholera no falowanie obrotów i wypadanie zapłonu... nie masz błędu żadnego czujnika? Czujnik położenia wałka oryginalny czy jakiś zamiennik?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.09.2022 o 23:18, Taran napisał:

Dobra, teraz pytanie typu kutas jak to się mówi. 

 

Skoro obie lambdy pokazują wartości poza skalą to czemu adaptacje masz na 0? Teraz zwróciłem uwagę. Tak jakby sterownik wiedział że ma źle, ale miał to w dupie...

Ogólnie w czasie gdy silnik sobie ustala adaptacje to obroty falują (przynajmniej w przypadku moich sond w M62B35). Ostatnio potężne falowanie obrotów miałem jak miałem pochrzanione kostki od czujników położenia przepustnic, ale jeśli nic nie było u Ciebie robione to raczej tam bym nie szukał. 

 

Zastanawia mnie tylko: 

Jakie normalnie Ci silnik trzyma obroty?

 

Jeżeli objawy są te same na benzynie i gazie to raczej wykluczyłbym ten obszar. Możesz pobawić się zamienianiem świec i cewek miejscami, zobacz co się wtedy stanie.

 

Cholera no falowanie obrotów i wypadanie zapłonu... nie masz błędu żadnego czujnika? Czujnik położenia wałka oryginalny czy jakiś zamiennik?

Ogólnie sprawa wygląda tak, że aż nie chciało mi się wierzyć, że z tymi adaptacjami jest coś aż tak zj*bane i poszedłem z INPĄ do fury sprawdzić jeszcze raz no i teraz widać, że jakieś wartości pokazuje. Możliwe, że wcześniej były na 0 bo filmik nagrywałem po przejechaniu około 100km po odebraniu auta od mechanika (który miał naprawić te falowanie obrotów) , który coś tam w kompie grzebał i może usunął adaptacje jakieś i przez to było na 0. Na dole tego posta wrzucę filmiki z INPY z dzisiaj. Poza tym zauważyłem jakiś czas temu, że obroty czasami wolno opadają (na lpg i na pb i zazwyczaj po dodaniu, ujęciu i ponownym dodaniu gazu. Wrażenie tak jakby przepustnica za tym drugim razem wolniej sie zamykała). Może to też ma jakieś powiązanie z falowaniem obrotów? Filmik z opadaniem obrotów też wrzucam na dole. Silnik na postoju trzyma 735-750 obrotów. Na wolnych obrotach też troche czuć różnice między pb a lpg a mianowicie na lpg czuć, że delikatnie bardziej auto się trzęsie. Co do zamiany cewek i świec to były zamieniane i nie ma różnicy po zamianie. Zapłony wypadają w tych samych miejscach (tzn wypadają praktycznie na wszystkich cylindrach ale po usunięciu błędów najszybciej wyskakiwało wypadanie na 6 cylindrze. Po zamianie cewki i świecy z 6 cylindra na 2 nic się nie zmieniało. Nadal na 6 najszybciej wyłapywało wypadanie zapłonu.) Filmiki z błędami, danymi z sond itp, wolnym opadaniem z obrotów wrzucam na dole. Mam nadzieje, że w końcu uda się znaleźć usterkę bo bujam sie z tym już tyle czasu, że szkoda gadać. Jeśli uda się znaleźć przyczynę to obiecuję dobrą flachę w podziękowaniu.

EDIT: Dodam też, że jeżdżąc tylko na pb check się nie zapala (obroty falują troche), dopiero po przełączeniu na lpg kiedy obroty zafalują (na lpg faluja troche mocniej niż na pb) to check się zapala.

 

 

 

Edytowane przez metaczlowiek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie wiem czy opadanie obrotow to jakis duży problem, mój zachowuje się tak samo I raczej mam to w nosie. U mnie też na gazie troszkę bardziej wibruje i jak silnik jest niedogrzany to auto dość brutalnie reaguje na sprzęgło przy zmianie biegów... dziwne.

Cewki to jedno ale możesz też sprawdzić świece. Nie wiem czy cokolwiek to da, bo randomowe wypadanie zapłonu z czego na 6 najczęściej to jak cholera lewe powietrze. 

 

Z ciekawości, masz tak czasem że samochód po jednym odpaleniu ma jakby wiecej mocy niż za innym razem? 

Musisz zapytać kogoś mądrzejszego niż ja, poważnie. W starym aucie wszystko może być przyczyną. Ja na ten przykład mam spokój po wymianie uszczelek pod dolotem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...