AdamiCk Opublikowano 5 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2022 Witam. Od roku posiadam BMW E39 2.8 benzyna/gaz spalanie na poziomie 20 l gazu miasto/cykl mieszany czy jazda Eco (pedał gazu "piórko") czy na sporcie pałowane spanie 20 l non stop, dopiero na trasie 16 l nie mniej, 4 mechaników nie ogarnęło co dolega. W aucie wymienione na nowe : wtryski gazu,odma,4 X sondy,świece,cewki,filtry,Disa zregenerowana, nie robi korekt sond są cały czas na 0.Silnik chodzi równo trzyma moc. Brak mi już pomysłów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdamiCk Opublikowano 5 Października 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2022 ...A i jeszcze nowa przepływka firmy Hella Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dodo Opublikowano 6 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2022 Cześć. Szczelność sprawdzałeś, bo lewe powietrze to zazwyczaj powód martwych sond. Elektrycznie działają? Czy grzeją grzałki? A przepływka ile na wolnych wskazuje kg/h? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdamiCk Opublikowano 9 Października 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2022 Szczelność jest, gdzie były pęknięcia wymieniłem gumę, sondy są nowe pokazują aktualne wartości grzałki chodzą, ogólnie silnik chodzi równiuteńko, a z tego co pamiętam przepływka pokazuje coś kółko 20 kg/h.Musiałbym jeszcze raz sprawdzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dodo Opublikowano 9 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2022 Warto to sprawdzić bo powinno być około 12 kg/h. Najlepiej przy różnych obciążeniach odczytać wyniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Naczelny Nosacz Kamil Opublikowano 10 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2022 Przepływomierz może pokazywać więcej jeżeli obroty biegu jałowego są podniesione. Być może sprawa leży w samym sterowniku. Za mało danych. A jeżeli odepniesz przepływomierz to ruszą adaptacje? Czy nie pojawia się ich błąd? Z reguły tak się dzieje, jeżeli coś wychodzi poza skalę. W trybie awaryjnym paliwa dodaje więcej, będzie też więcej palił i słabiej jechał. Jak pokrywa się linia LPG z PB w sterowniku gazowym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdamiCk Opublikowano 11 Października 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2022 Witam Głównego Naczelnego 😉Po odpięciu przeplywki na chwilę spadają obroty po czym wracają do swoich wartości około 750 obrotów. Też mi przechodzi przez głowę że sterownik jest walnięty, ostatnio znalazłem gościa na OLX który wysłał mi przerobiony soft do ECU w którym zrobił między innymi : wywalone dwie sondy za katami (oczywiście wczesniej kupiłem i wymieniłem na nowe ale nic to nie dało) "podgrzewanie katów" (mam i tak brak katalizatorów) plus -mapy elektronicznej przepustnicy (będzie ładniej reagowała na gaz) -mapy zapłonu ze specjalną charakterystyką (będzie się lepiej zbierać szczególnie dół) -mapa DISY (górą będzie ładniej ciągnęła bo fabrycznie ma wykastrowaną górę znowu ze względów eko w m54 zrezygnowali z tego rozwiązania) Po tych przeróbkach spalanie się nie zmieniło, za to jest lepsza reakcja na dodanie gazu i lepsza dynamika jazdy, lecz spalanie nie uległo zmianie. Co do gazu, linie Pb/Ppg idealnie się pokrywają wrzucam zdjęcia z inpy moich parametrów. PS. Pozdrawiam Fan Nosaczy 😋 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Naczelny Nosacz Kamil Opublikowano 20 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2022 Witaj, Jak słyszę o tych modyfikacjach typu lepsza reakcja na gaz i lepszy dół to otwiera mi się w kieszeni kabel K+DCAN i mam ochotę wgrać nowego softa. Widzę od razu przelaną dawkę paliwa, na chama przesunięte zapłony o 5 stopni i to całe profesjonalne modyfikacje poza granicami stuku. Nie wspomnę o iluzji lepszej dynamiki jazdy, która kojarzy mi się tylko ze spadkiem mocy (niestety ale zbyt wiele razy szukałem igły w stogu siana ale silnik ryczał fajnie). Sprawa wygląda tak. LPG jeżeli się pokrywa z benzyną to ok. Ale nie ma wpływu na spalanie. Jednego i drugiego będzie żłopało sporo jeżeli coś jest z seryjnym sterownikiem. Nie wykluczam tu usuniętych na siłę błędów sondy (łącznie z tymi poza granicą adaptacji) bo na to wychodzi, że Twoje adaptacje są zerowe. Być może przez odpięty przepływomierz ale nie koniecznie. W takim przypadku sterownik zawsze przeleje dawkę paliwa bo jej naturalnie nie dostroi i bazuje na niższym AFR czyli na dłuższych czasach wtrysku. Stąd większe spalanie. Jak dla mnie po pierwsze, czysty soft z usuniętymi sondami za katalizatorem i na razie to wystarczy. Ewentualnie odcinka - reszta seria. Obserwujesz czy korekty się ruszyły. One muszą się ruszyć koniecznie. Sprawdź jeszcze czy masz odczyty z przepływomierza po jego odpięciu. Jeżeli dalej je widać, to sterownik jest w trybie N-ALPHA i ma inny algorytm obliczania dawki paliwa. Możemy myśleć tylko o podstawach, na resztę już nie masz żadnego wpływu. Spalanie jest efektem ale przyczyn może być wiele. Zacznij od podstaw. Korekty mają być w normie. Jeżeli katalizatorów nie masz - to zrobiłeś już wszystko co mogłeś 🙂 Zdrówka ! 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.