Skocz do zawartości

loshan

Użytkownik
  • Postów

    1
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia loshan

Newbie

Newbie (1/14)

  • Conversation Starter
  • Week One Done

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. loshan

    Pobór oleju s max 2.0

    Witam! Pacjent s max 2,0 benzyna + LPG 145 KM 2007r. W połowie 2021r robiony remont silnika, pierścienie, panewki, głowica - zawory, uszczelniacze. Rok jazdy bezproblemowo, stan oleju od wymiany do wymiany idealny, niestety we wrześniu 2022 awaria - skruszony zawór wylotowy, auto przejechało kilkadziesiąt km na 3 cylindrach (noc, jazda z małymi dziećmi, jechałem póki się toczył, kilka km do miejsca docelowego i potem do warsztatu). Diagnoza - brak kompresji na jednym cylindrze, w ramach gwarancji zrobiona głowica - ukruszony kant zaworu, wymienione zawory i ponoć uszczelniacze. Odłamek poszedł w wydech, mechanik wizualnie sprawdzał tłoki i tuleje bez ruszania dołu silnika, niby wszystko było ok. Póki od awarii do stycznia nie robiłem tras tylko jeździłem wkoło komina było ok, ale ostatnio zrobiłem kilkukrotnie trasę po autostradzie i problem - żre olej, 0.5l na 500km, może nawet więcej, zależy od nogi. Ale - silnik pracuje idealnie równo, płynnie, czy zimny czy ciepły nie ma żadnego falowania, szarpania, jest moc. Po zalaniu płukanki na cylindry i wymianie oleju zaczął wyskakiwać błąd p0420 (przed płukanka błędy nie wyskakiwały OBDII: Catalytic converter system, bank 1 - efficiency below threshold Ford: Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1) Delikatne biale dymienie z rury na postoju, nie ma żadnej chmury podczas jazdy. Zapach spalin taki "słodki", nie śmierdzi spalonym olejem. Kompresja podobna na wszystkich cylindrach. Silnik suchy, bez wycieków a oleju ubywa. Wg mechanika pierścienie lub tuleje (od pierwszego remontu przejechane 30 tys km) i jak chce to może go otworzyć ale już na mój koszt bo po gwarancji a głowicy niby jest pewien że zrobiona tak jak trzeba i tam nie ma prawa nic się zadziać. Można to jakoś zdiagnozować bez powtórnego rozbierania silnika? Zajrzałem kamerka inspekcyjna do cylindrów przez otwory świec - żaden tłok nie odbiega wizualnie od innych. Dziwi mnie właśnie że do ruszenia głowicy stan oleju trzymał a po remoncie już nie. Zakupiłem nagarozaur, czekam na paczkę - nie wiem czy pomoże ale chyba zaszkodzić już mu bardziej nie zaszkodzę, przynajmniej nagar rozpusci. Macie może jeszcze jakieś sugestie na co uwagę zwrócić?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...