Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Last week
  2. Taran

    M62B35 Tarana

    20230320_202432.mp4 No jest ciut lepiej niż było. Wymiana na 5 Efekt na 3 Średnia 4. Jest ok.
  3. Witam, zastanawiam się czy w podanym wyżej silniku zestaw odmy który jest na sklepie będzie pasował? Tzn dobrze się bawiąc napewno 🤣 ale czy będzie więcej przerabiania niż w wymienionych silnikach ? Dodam że to e90 320i z silnikiem n46b20b 150km
  4. Earlier
  5. Ja dopiero co miałem dokładnie te same objawy i było to gigantyczne lewe powietrze. Miałem źle złożony dolot (przeze mnie) i miałem otwór wielkości 5-6cm. Jak to poprawiłem to wszystko wróciło do normy. Weź plak i psikaj po silniku. Podniosą się gdzieś obroty, to znaczy że znalazłeś dziurę. W inpie sprawdź czy sondy cały czas pokazują ubogą mieszankę. Dawaj znać 💪
  6. Taran

    M62B35 Tarana

    Kolejna akcja: Od pewnego czasu samochód startował tak jak na poniższym: 20230318_143801.mp4 Ten grzechot przez pierwsze 3 sekundy mnie trochę wnerwiał, więc postanowiłem coś z tym zrobić. Doszedłem do wniosku, że może to być wina starego napinacza łańcucha rozrządu. Samochód stoi dobę, napinacz wypuszcza olej, łańcuch się luzuje i tak właśnie grzechocze aż się napinacz znów napompuje. Czy można to olać? Nie, wręcz trzeba reagować bardzo szybko. Łańcuch przy rozruchu tak sobie połopocze i sukcesywnie będzie rozwalał plastikowe ślizgi łańcucha rozrządu. Rozrząd się posypie a za nim silnik cały. Zapytajcie skąd wiem... Tak wygląda napinacz: A usytuowany jest tu: Czemu wszystko jest tak usrane olejem? Pamiętacie moją wymianę uszczelek pod pokrywą zaworów? No to z tej strony nie poszło. Nie ważne, wrócimy do tego. Sama wymiana nie jest jakoś super skomplikowana. Trudno się dostać do samej części i trzeba TRZEBA pamiętać o kilku rzeczach: 1 zanim cokolwiek zrobisz, usuń bezpiecznik od pompy paliwa. 2 odpal auto i pozwól mu umrzeć z głodu 3 pokręć jeszcze silnikiem że 3 razy dla pewności 4 wymień napinacz. Zwykle nie przychodzi razem z podkładką, można użyć starej jeśli się nie przygotowałeś (tak jak ja...) 5 poskładaj dolot 6 z wypiętym bezpiecznikiem kręć silnikiem jakby jutra miało nie być. Tak z 6 razy po 5-10 sekund. Napełnisz napinacz olejem zanim odpalisz samochód. Jeśli tego nie zrobisz i odpalisz auto bez przygotowania twój całkowicie luźny łańcuch będzie bił w ślizgi jak sebix w karyne. Jest duża szansa że do napinacza będziesz musiał wtedy dokupić cały rozrząd. 7 przeczytaj pkt 6 jeszcze raz 8 wepnij bezpiecznik, odpal auto. Proste, nie? Najlepsze jest to że tylko 1 ze wszystkich filmów na YT jakie widziałem na ten temat wspomniał o pkt 6. Reszta odpalała beztrosko silnik mówiąc że ten Sajgon w silniku na poczatku to norma... Wyjąłem napinacz i trosze się zmartwiłem... nie wygladal żle... po wylaniu oleju działał tak samo jak nowy... naszlo mnie ze wymieniam sprawne na nowe. No nic, nie ważne. Zobaczymy. Wjechał nowy, punkty 5, 6, 7, 8 zrobione. Auto odpaliło ale chodzi jak gówno. Myślę sobie, ok. Nie było paliwa, trzeba dam mu trochę czasu. Po minucie pracy chyba na 4 cylindry stwierdziłem że No cholera jasna jest coś nie tak. "Przejadę się, może się naprawi" pomyślałem. Zrobiłem z 3 km i dalej to samo, kurwa jego mać, zwykła naprawa i zjebałem auto, szlag mnie trafi, pewnie się rozrząd przestawił albo inne gówno, aaaaaa! Otwarłem maskę, patrzę, szukam nie wiem czego... odpiąłem przeplywke. Auto chodzi jak pszczółka... Myśl co robiłeś. Rozbierałeś dolot. Sprawdź dolot. No i tak: Tak poskładałem że ta puszeczka cholera wie od czego nie była podłączona, tworząc otwór na lewe powietrze o średnicy 5-6cm. Jeblem się w łeb, poskładałem i chodzi jak marzenie. Jutro/w poniedziałek zobaczymy czy naprawa pomogła. Jak po postoju napinacz będzie trzymał, to odtrąbie sukces💪 Następna pewnie będzie blacharka. To będzie zabawa🤣 Do następnego 👍💪
  7. Taran

    Vanosy M62b44

    Kup tam, gdzie ktoś gwarantuje że to oryginał. Retailer/dealer BMW. nie mają na stanie pewnie chwilowo, miałem taką samą sytuację z czujnikiem położenia pałka rozrządu. W końcu przyszedł 🙂
  8. Dawidex

    Vanosy M62b44

    Witam pytałem tych sprzedawców z eBaya dostałem odpowiedź że są to oryginały , itp próbowałem wcześniej zamówić w bmwstore to zworcili mi pieniądze i odpowiedź że nie mają ani u siebie w magazynie ani w Niemczech. Spróbowałem teraz zamówić z sklepu oryginalne części zobaczymy co będzie jak tu bedzie to samo pozostają te aukcje z ebaya , nie wiem czy to prawda prawda słyszałem że jest problem z tymi częściami ostatnio a w pl nie raz przychodzi zamiennik w pudełku z oryginału bmw
  9. Dawidex

    Vanosy M62b44

    Witam czy na tych aukcjach to są oryginalne części bmw ? Z tego co słyszałem nie oryginalnych nie ma co kupować pytałem w bmwstore to dostalemnodpowiedz że nie mają ani u siebie ani w magazynie w Niemczech więc jest chyba problem z dostępnością znalazłem na ebay 3 aukcje ale czy to oryginały i czy warta to zamówić, Link 1 ebay Link 2 Link 3
  10. Mam problem z układem chłodzenia. Mianowicie. Wskazówka od temperatury długo wchodzi na pion. Po przejechaniu 15 km w trasie jest na 3/4 pionu dopiero jak stanę na światłach to sie podnosi i trzyma juz pion. Tak powinno być ?? Ogrzewanie jest działa na pewno dobrze. Dodam ze mam wycieki płynu po dłuższej jeździe np jak zrobie tease trochę dłuższa to normalnie płyn leci. Wymieniłem chłodnice zbiorniczek wyrównawczy korek od zbiorniczka pompę wody i nadal leci. Jakieś pomysły ? Bo juz nie wiem gdzie szukać przyczyny. Zastanawiam sie nad wymiana termostatu ale nie wiem czy to ma sens.
  11. Może zobacz czy nie nalało Ci się oleju gdzieś na świece? Jest szansa że puszcza gdzieś uszczelka i masz ubogą mieszankę? Skasuj adaptacje i pojeździj jakieś 20 km aż się ustawią na nowo. Jak to nie pomoże to pewnie gdzieś ta uszczelka puszcza.
  12. Taran

    Nagarozaur

    OK, czyli olej wypadałoby wymienić 2 razy (Widziałem filmik z Mazdą, tam to tłumaczyłeś) Takie pytanko, dlaczego teraz nagarozaur jest czerwony? Ja nadal mam te żółtą wersję
  13. Taran

    M62B35 Tarana

    Szczerze to ostatnio wiele przy aucie nie robiłem. Teraz się będzie robić ciepło, to wrócę do prac. Na Kwiecień jestem ugadany z blacharzem na robienie progów/punktów podnoszenia auta. Orientacyjnie śpiewnął mi 3200 plus progi i do tego mówił to w tonie "No ja nie wiem czy jest sens w ogóle robić przy tym aucie jak ono jest stare i zaraz wyjdzie coś nowego". Poszła piana z pyska, ale przypomniałem sobie że gadam z człowiekiem który w tym czasie mógłby zrobić 2 lub 3 powypadkowe auta a kasę z ubezpieczalni, więc... w sumie to podziękowałem że chce się podjąć. Zanim auto oddam to będę się bawił z blacharkę na lewym słupku C. z tego wrzucę materiał. E39 za taki hajs... No ja mam nadzieję że tam jest wszystko zrobione na tip top. Poliftowe chyba nie miały takiego problemu z gniciem więc choćby tu jest plus. Wrzuć aukcję, albo jakieś foty. Chętnie zobaczę.
  14. Bartoszek96

    M54b30 gaśnie

    Siemanko mam problem z m54b30 mianowicie przy dojeżdżanie do świateł ewentualnie przy wchodzeniu w zakręt na sprzęgle potrafi zgasnąć błędów żadnych nie ma od czujników przy gwałtownym dodaniu gazu przygasa. Jedynie co zauważyłem ze położenie przepustnicy mam cały czas ustawione na 4stopnie i nawet jak dodaje gazu wartość się nie zmienia. Macie jakiś pomysł 🤔
  15. Super 😁 w takim razie zobaczymy co będzie się dało z tego ulepić 😁 będzie testowa jednostka do tego typu rzeczy ^^ tak czy inaczej dzięki za odpowiedź i czekam na zestaw do odmy, na korekty zwrócę uwagę. No nic silnik narazie pracuje co dziwne po wypięciu przeplywki i czujnika valvetronica silnik działał mniej stabilnie, a po podłączeniu i usunięciu błędów jakby "idzie" trochę lepiej 🤔🤦‍♂️
  16. Dziękuję za odpowiedź w nurtującym mnie mocno temacie. Dziś jadąc rano do pracy już całkiem cuda się działy, pojawiło się nie tylko szarpanie ale też wypadanie zapłonu, już bałem się że nie dojadę (a mam 37 km w jedną strone), ale dało radę. Natomiast gdy wracałem było prawie idealnie, zapłon ani raz nie wypadł, a szarpanie pojawiało się bardzo delikatne, blisko domu dopiero zaczeło szarpać jak chol... Zrobiłem mały test, na odpalonym silniku odkręciłem korek oleju (masła brak - tak przy okazji) i praca silnika jakby się zachwiała, po zakręceniu go znów się unormowała. Następnie podczas pracy silnika odpiąłem przepływkę, i co ? i nic, zero reakcji, a co lepsze miałem drugą na podmianę więc podmieniłem i to samo (ale tej drugiej nie jestem też pewien) Co do sond i ich błędów tak napisałem ponieważ te błędy zawsze miałem, bawarke użytkuję już 7 lat i wcześniej problemów nie było, więc zlekceważyłem to. Wywalenie odmy faktycznie rozważam, to przez Twój film na youtubie odnośnie odmy, pokierowałem się tu na nosaczowe forum 🙂 Przesłałeś mi link do zestawu do silnika M54, a ja jeśli się nie mylę to mam M52B20 (rok 97, pojedynczy vanos + LPG) Bardzo żełuję że dzieli nas spora odległość, bo na pewno bym już pukał do bram Twojego warsztatu 🙂 Mieszkam na śląsku, a ta moja bunia jest takiej wartości że nie wiem czy jest sens pakować się w jakieś spore koszta. Bardzo proszę w wolnej chwili napisz mi jakie masz przemyślenia odnośnie tych wskazowek jakie dziś napisałem. Próbowałem coś jeszcze wydedukować na kompie podpiętym, ale jakby mało było coś mi inpa sfiksowała 😕 Pozdrawiam 🙂
  17. Witam, odpuść sobie naprawę valvetronica. Pracuję nad usunięciem tego dziadostwa tak aby nie było utraty mocy. Będziesz miał wtedy spokój a ja do dziś nie znalazłem żadnego sensu aby naprawiać valvetronic. Kupa forsy a i tak noce nie przespane. Sterowniki padają jak muchy a wałek mimośrodowy to już koszty w tysiącach. 4000 spokojnie przy okazji konieczna wymiana dźwigienek. Trzeba zrobić w tych silnikach akcję serwisową, usuwać odmy i wszystkie dziadostwa wtedy będzie to miało jakiś sens. Póki co jeżeli jeździ sprawnie to możesz spróbować usunąć odmę i wtedy pojeździć dalej. To i tak pierwszy krok do tego aby usuwać problemy drogą eliminacji całkowitej. Lewe powietrze ze skrzyni korbowej może powodować takie objawy. Zwróć uwagę na korekty krótko i długoterminowe na sondach lambda. Wtedy coś więcej wywnioskujemy gdzie szukać. Za kilka dni wyposażę zestawy do usunięcia odmy również w n42/n46 https://autobachus.pl/sklep/
  18. Jak bardzo zanagarowane były pierścienie po demontażu tłoków? Pomijając fakt luzów na zamkach. Czy jakby wykluczyć problem nagaru na pierścieniach myślisz, ze pobór oleju był by o wiele mniejszy? Gratuluję postawy, ciężko było ale jak widać warto samemu podłubać 🙂
  19. Witaj 🙂 W tych silnikach nie ma czegoś takiego jak błędy sond przez instalację gazową. Musi to być ustawione prawidłowo. Na mój chłopski rozum po 10km jazdy wyrzuca Ci błędy sond i auto wchodzi w mułowaty tryb awaryjny a więc wzbogaca Ci dawkę paliwa, jedzie jak muł i dużo pali. Najpierw skasuj błędy, zostaw auto na biegu jałowym na benzynie i odczytaj jeszcze raz błędy. Jeżeli pojawią się błędy sondy to prawdopodobnie masz lewe powietrze. Od wielu lat użytkownicy BMW m52/m54 zabłądzili w poszukiwaniu usterek związanych z tymi właśnie objawami : -falowanie obrotów -błędy sondy -brak mocy -wypadanie zapłonu Podniosę Cię trochę na duchu. Trafiłeś idealnie, bo te wszystkie silniki przerobiłem od podszewki i nie ma z nimi już żadnych większych tajemnic. Najgorsze przypadki to uszkodzenie sterownika, i pęknięcie kolektora ssącego w niewidocznym miejscu na 6 cylindrze. Nie ma przeproś znajdziemy usterkę. To jak krzyżówka ale da się ją rozwiązać. Proponuję abyś zaczął od przerobienia odmy, w ten sposób wykluczysz problem lewego powietrza. Na sklepie firmowym zrobiłem zestawy do przerobienia odmy m52/m54 z potrzebnymi narzędziami oraz instrukcją jak to zrobić we własnym zakresie. W pojedyńczym vanosie nie jest to trudne ale po przeczytaniu tych instrukcji wiele zrozumiesz i nie będziesz musiał błądzić. Poznasz się ze swoim silnikiem tak, że sam go zdiagnozujesz. To są moje ulubione silniki 🙂 Tutaj masz zestaw https://autobachus.pl/produkt/zestaw-do-przerobienia-odmy/ Jeżeli nie wykonasz tej czynności w pierwszej kolejności, dalsze Twoje poszukiwania mogą Cię wykończyć 🙂
  20. Cześć, pompa powietrza wtórnego odpowiada za...hmm...dodmuch tlenu podczas pracy zimnego silnika 😄 Czyli jak jest bogata mieszanka paliwa na zimnym silniku to aby zredukować emisję spalin wymyślili sobie "dodmuchiwanie" dodatkowego powietrza aby na końcu wydechu zgadzały się normy spalin. Jak dla mnie jest to do wywalenia zawsze i wszędzie. Poza tym to nie są te objawy o których mówisz. Twardy pedał hamulca to brak podciśnienia, które generuje pompa Vacum tak jak kolega wyżej powiedział. Jeżeli podciśnienie tej pompy jest sprawne to masz prawdopodobnie uszkodzone serwo hamulca. Co ma do tego squircenie olejem 😄 ? Nie wiem ale wygląda jakby coś się z tą pompą vacum wydarzyło. Ona jest połączona ze skrzynią korbową. Może zaczęła pompować do skrzyni korbowej i właśnie masz taki efekt?
  21. Witam, podepnę się pod ten temat żeby nie zakładać nowego, kilka razy zdarzyło mi się ze podczas jazdy i po wciśnięciu sprzęgła auto spadło na ok 500 obrotów i zgasło, działo się tak tylko na zimnym silniku, dokładnie ten sam model samochodu i silnik jak w temacie, dodatkowo myślę ze auto nie ma swojej mocy, dodam ze nie ma błędów i zastanawiam się czy może być to związane właśnie z valvetroniciem ? dodatkowo z Bimmertool na parametrze "VVT Bank 2" jest 7,5% zaraz po odpaleniu samochodu a na "VVT bank2 oczekiwanie" jest 4,6%, czy może to wina czujnika ? Wiem może to być wróżenie ale to mój 1 silnik z tym systemem i staram się dojść do ładu z tym wszystkim :)
  22. Cześć Wszystkim!, Proszę o pomoc, ponieważ nie wiem już co myśleć i nie chce pochopnie wydawać kasy ... 3.5 tyś km temu wymieniłem sprężyny i amortyzatory z przodu, ponieważ pękła jedna sprężyna i jeden amortyzator też uległ uszkodzeniu. Od tego czasu przejechałem ponad 3.5tys km i samochód stoi nadal przodem bardzo wysoko (wiem że to nie jest dokładna miara pomiaru, ale z przodu wchodzi cała dłoń, a z tyłu dwa palce) co więcej odczuwalnie gorzej prowadzi się przy wyższych prędkościach (zawias był sprawdzany - jest sztywny). Zaczynam zastanawiać się czy faktycznie to wszystko się musi ułożyć czy źle dobrałem sprężyny... Mechanik, który sprawdzał zawieszeni twierdzi, że się ułoży, ale z fabryki takie "kozy" nie wyjeżdżają, a też są nowe te części 😄 Włożone są amorki Sachs wraz ze sprężynami Sachs 998 451 (zawias zwykły,seryjny). Teoretycznie długość sprężyn była taka sama jak tych, które wyjąłem. Proszę o pomoc
  23. Na wstępie pragnę przywitać się z szanownym nosaczowym forum 😉 Mam spory problem ze swoją bawarką, ponieważ od jakiegoś czasu cierpi ona na nierówną pracę silnika. Objaw ten pojawia się tylko i wyłącznie po konkretnym rozgrzaniu silnika. Mniej więcej po 10 km od rozpoczęcia jazdy kiepsko reaguje na gaz, obroty ciężko wstają, autem szarpie. Natomiast po przekroczeniu około 3000 ciągnie już jak wściekła. Próbowałem już wymiany świec, wymiany cewek, przepływki, bez większych zmian. Inpa nic nie pokazuje, żadnych błędów. Jedynie wyrzuca mi błędy sond (ale mówiono mi że to przez instalacje gazową). Silnik na M52B20 z instalacją gazową stag300. Bardzo proszę o jakąś poradę, sugestię bo nie mam już sił... Pozdrawiam wszystkich
  24. After all what is marketing management? Few people know, but it is a very important area that acts as an ally to the sales team. Commonly, everyone thinks that the sales process starts with the commercial team, however, the reality is that it starts much earlier, with marketing! It is a fact that, if done well, the strategy greatly facilitates the work of the sales team. To know how to do it efficiently, it is necessary to understand what this management is and how to put it into practice. In this article you will see: – what is marketing management; – how to apply in your company; – what are your benefits. Check out! What is marketing management? That a company needs to sell to be considered successful, everyone already knows. On the other hand what many people, including entrepreneurs , ignore is the importance of marketing strategies in the sales process. A well-trained commercial team is obviously important, but having good marketing management is equally important. In order to have good management and, above all, success in sales, it is essential USA Phone Number List the team responsible for marketing knows how to deal with market data and generate demand, that is, customers. Management, when done well, facilitates the work of the sales department, reducing the cost of acquiring customers. The objective is to use information about the market and consumers to invest in optimized and assertive actions for the target audience , increasing their interest in the company's products or services. How to apply marketing management? Basically, the starting point of marketing management is the market, and the focus is on consumer needs . In sales, the starting point is the factory and the focus is on the product. Both areas always walk side by side and must be in tune for the entire sales process to happen in the best way. If marketing is “the company's customer manufacturing department,” as Philip Kotler so aptly defined it , its function begins before the product itself. That is, she is going to: – analyze what is interesting to be produced; – how to launch; – how to advertise; – how to optimize the conversion; – study the competition; – research market trends; – among other activities.
  25. The good news is that it exists has a great cost-benefit ratio and can be customized according to the organization and the public profile it seeks to reach. We are talking about corporate TV , a strategic solution that enables the transmission of content remotely with ease and security. In this text, you will learn more about this tool, discover the advantages of including it in your communication strategy and understand how a corporate TV software can be useful. What is corporate TV? Did you know that, according to the Continuous National Household Sample Survey (Pnad), the TV set is in almost 100% of Brazilian homes? Although television is already part of our imagination, the device you probably have at home is different from corporate TV. Unlike free-to-air TV channels corporate TV allows internal Indonesia Phone Number List communication and HR professionals to create a personalized programming grid to show different types of content. This is because corporate TV is not only used to show the company's institutional video repeatedly. It is a channel that can (and should) be updated all the time, as the editorials follow the profile of the audience, which is in constant transformation. Most corporate TVs of yesteryear could only be updated with a USB stick. This demanded a great deal of effort on the part of the teams who needed to go to the transmission points to update the contents. Fortunately, with the advancement and arrival of new technologies, updating media has become faster and less bureaucratic. Currently, programming reaches the screens via the internet, the company does not lose timing and employees are updated in real time. Advantages of using corporate TV Programming is segmented One of the main benefits of investing in corporate TV is the possibility of developing segmented programs . It is important that they speak the same language as each public and that they meet their interests as well as those of the company. After all, the screens that are on the factory floor communicate to an audience, while the TVs in an office transmit messages to employees who are interested in another type of information. Adapting to the peculiarities of each team means allowing information to reach everyone . Regardless of where employees work, what contributes to the variation is the look of the pieces and the language used. In addition to segmentation by departments or sectors, it is possible to adapt the programming according to the environment where the TVs are located, which can be at the reception, in the cafeteria, in the corridors, etc.
  26. They turn left where the rest turn right. Who write striking texts because 'ordinary' and 'efficient' are not in their dictionary. And the loyal fans of these copywriters are also willing to pay for it. So being unique is not that bad after all. Read also: This is how you write creative copy, without being creative There is a market for everyone Don't you write texts that compete for the prize ' most creative angle ' or 'best pun' of 2022? Do not panic. If you master the skills of a good copywriter, there are plenty of clients waiting for you. You make the difference for those entrepreneurs and contribute to their (online) growth. Because writing a good text that fully meets the needs of the target group, with which you gain their trust and that gets them movingnot everyone can do that. That makes you unique. In areas exclusively of customer service, there are many queries that are very frequent and have very similar characteristics. Become a web writer with training from Become a good copywriter Israel Phone Number List a webinar or training. Whether you want to learn how to write creatively, want to know everything about brand journalism, want to discover the power of storytelling or want to get started with SEO. There is for Do you have an open mind to the world and do you see connections where others don't? Perhaps you belong to the group of 'multipotentials'. The multipotential can do a lot, has a wide range of interests, is curious and is always busy with the next step. That sometimes makes it difficult to choose in your career. Recognizable? Decide what you want to do now and how you will organize it. One thing is essential to sustain the multipotential life, take control! I first encountered the terms 'multipotential' or 'creative generalist' when I read the book Time for the creative generalist (aff.) by Suyin Aerts and Murielle Marie Ungricht. A world opened up for me. So that was it! That recognition gave me a lot of peace. Via Twitter I came into contact with Catelijne Gerlag, she coaches multipotentials. I want to know much more about this concept. Time to investigate! A world of specialists You hear the term multipotential more and more often in the Netherlands, but it is still mainly picked up by career coaches. 'In the era of industrialization, we started to specialize en masse. From processes in the factory to functions within companies. You notice that to this day.
  27. 달림포차⤲〚DALP0CHA6.넷〛선릉안마↙선릉오피✔️선릉안마⥦선릉건마▣선릉오피≎선릉건마『선릉안마 달림포차⤲〚DALP0CHA6.넷〛선릉안마↙선릉오피✔️선릉안마⥦선릉건마▣선릉오피≎선릉건마『선릉안마 달림포차⤲〚DALP0CHA6.넷〛선릉안마↙선릉오피✔️선릉안마⥦선릉건마▣선릉오피≎선릉건마『선릉안마 달림포차⤲〚DALP0CHA6.넷〛선릉안마↙선릉오피✔️선릉안마⥦선릉건마▣선릉오피≎선릉건마『선릉안마 달림포차⤲〚DALP0CHA6.넷〛선릉안마↙선릉오피✔️선릉안마⥦선릉건마▣선릉오피≎선릉건마『선릉안마 달림포차⤲〚DALP0CHA6.넷〛선릉안마↙선릉오피✔️선릉안마⥦선릉건마▣선릉오피≎선릉건마『선릉안마 달림포차⤲〚DALP0CHA6.넷〛선릉안마↙선릉오피✔️선릉안마⥦선릉건마▣선릉오피≎선릉건마『선릉안마 달림포차⤲〚DALP0CHA6.넷〛선릉안마↙선릉오피✔️선릉안마⥦선릉건마▣선릉오피≎선릉건마『선릉안마 달림포차⤲〚DALP0CHA6.넷〛선릉안마↙선릉오피✔️선릉안마⥦선릉건마▣선릉오피≎선릉건마『선릉안마 달림포차⤲〚DALP0CHA6.넷〛선릉안마↙선릉오피✔️선릉안마⥦선릉건마▣선릉오피≎선릉건마『선릉안마
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...