Skocz do zawartości

Taran

Użytkownik
  • Postów

    63
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    8

Ostatnia wygrana Taran w dniu 29 Października 2023

Użytkownicy przyznają Taran punkty reputacji!

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Taran

Contributor

Contributor (5/14)

  • One Year In
  • Dedicated
  • Collaborator Unikat
  • One Month Later
  • Week One Done

Najnowsze odznaki

19

Reputacja

  1. Taran

    M62b44

    @DawidexMatkobosko ile Cie to wszystko wynioslo? Daleko masz do Nosacza?
  2. Taran

    M62B35 Tarana

    Skończona: over and out💪
  3. Taran

    M62B35 Tarana

    Maska IMG_0189.mov
  4. Taran

    M62B35 Tarana

    Ciąg dalszy: epoksyd i podkład akrylowy: zapylenie środka 🫢
  5. Taran

    M62B35 Tarana

    No tak… auto działa jak talala, można było wrócić do lakierowania. Nie bede tu się rozpisywał, po prostu patrzcie: korozja antykorozja wyprowadzenie kształtów „Oooo co to za Michał Anioł szpachli, toż to już betonowanie a nie szpachlowanie! To się nie godzi! Ja to bym na pewno wydał trzykrotność ceny samochodu na wymianę blachy” No, napisałem to żebyście Wy nie musieli. 🤣
  6. Taran

    M62b44

    Jak wywala błąd tylko na pierwszym banku, może to znaczyć ze ślizg rozrządu U się sypie. Łańcuch ma krótsza drogę do przejścia i tracona jest synchronizacja banków. zdejmij miskę olejowa; poszukaj plastików.
  7. Hej czujnik jest originalny?
  8. Taran

    M62B35 Tarana

    Nastał ten dzień. Sądny dzień. Składania było tak dużo ze zapomniałem już jak bardzo się stresuje czy wszystko jest ok z ustawieniem rozrządu. tak się dokręca śrubę koła pasowego bałem się ze mnie ta rura jebnie w twarz… kolejne kilka godzin składania chłodzenia, alternatora pompy wspomagania pasków paseczków pierdół dolotów bagnetów… tak, trochę to zajęło. poprzedni gamoń nie wkręcił 3 śrub do pokrywy rozrządu… naprawiłem ten i inne błędy. silnik złożony, żadne śrubki nie zostały. Wyszedłem na górę do sypialni, w łóżku leżała żona. Ze stołu wziąłem kluczyki do auta. Tylko na mnie spojrzała i wiedziała to co ja. Jesteśmy gladiatorami na arenie a kluczyki to Cezar trzymający kciuk poziomo. W momencie przekręcenia kluczyka w stacyjce zapadnie decyzja: giniesz lub żyjesz by walczyć następnego dnia. dokladnie o północy z piątku na sobotę przekręciłem kluczyk w stacyjce, stawiając kropkę. Czy to kropka na końcu historii rozrządu czy całego auta?
  9. Taran

    M62B35 Tarana

    No dobra, 17 rysunków później, 2 dni myślenia i rozmów z kolegami stwierdziłem ze: Koło zębate po lewej stronie musi zostać tak jak jest, bo jest na nim blaszka od czujnika położenia walka. kolem po prawej można ruszać bez większych problemów. skoro wał i walki są zablokowane w TDC to znaczy ze jak założę łańcuch to bedzie wszystko git. Rozrząd nie przeskoczy itp. Z racji tego ze łańcuch nie pasował idealnie na koła, mogę pokręcić kołem po prawej stronie żeby siadło jak należy. najwazniejsze żeby nie było żadnego luzu na częściach łańcucha oznaczonych zielonym kolorem. z reszta poradzi sobie napinacz. Chyba… na logikę tak jest, ale nie wiem… tak złożyłem z duża doza niepewności. Dochodziły do mnie myśli typu „jak pierdolnie to złom” Tak. Dopuszczałem ze cała praca i kasa pójdą w błoto… przypomnialem sobie jak wszyscy mechanicy mówili mi ze się nie podejmą… Odwagi… goly silnik wyglada tak czysto i ładnie…
  10. Taran

    M62B35 Tarana

    A właśnie! Zapomniałem wspomnieć o śrubie mocującej koło pasowe, na zagranicznych forach nazywana Jesus Bolt. ta czarna. zeby ja odkręcić należy zakupić specjalne narzędzie o wartości 400 polskich złotych, które jedyne co robi to zapiera się o elementy auta unieruchamiając wał. Cale szczęście byłem w stanie zrobić swój własny bardzo drogi przyrząd do blokowania Tu w położeniu do składania. Przy odkręcaniu drogi niemiecki blok drewna był po prostu z drugiej strony. Nagrałem filmik z wkręcania, zobaczcie IMG_0082.mov 100Nm potem 60-60-30 stopni. Śruba 115 zł, możesz jej użyć tylko raz… no ale jestem w momencie wymiany ślizgów i łańcucha. stary łańcuch zlazł bez kłopotu, stare ślizgi tez wywaliłem - lajcik. Założyłem ślizg U od Febi zacząłem zakładać łańcuch i pyta… nie ma opcji żeby go założyć na wszystkie zębatki bez ich zdejmowania. Ok, trzeba je odkręcić ale kurwa, czy ja czegoś nie popierdole? W teorii nie, ale skąd mam wiedzieć? Na jutubie wszystko się wszystkim idealnie udaje kurwa zawsze bo od tego są social media. Od pokazywania sukcesów, zero problemów. nie ma się tu co rozwodzić, odkręciłem koło zębate od strony kierowcy i poluzowałem koło od pasażera (z blaszką od czujnika położenia walka) skasowałem luzy na łańcuchu. Ślizgi założone i ogólnie wszystko git, ale już na tym etapie mam poważne wątpliwości czy cała operacja się uda. 4 dzień to robię i nie wiem… separator oleju też wjechał nowy. sprawa kół zębatych do przemyślenia…
  11. Taran

    M62B35 Tarana

    No to co… dochodzimy do mięsa tego spotkania. Czas się dobrać to rozrządu Teraz jak na to patrzę to się zastanawiam co mnie podkusiło. Ile rzeczy mogło pójść niezgodnie z planem. Jedna jebana śrubka która by stwierdziła ze się nie wykręci i upierdoli i dziękuje, dobranoc. cale szczęście to jest stare BMW. Żadna śruba tak nie stwierdziła. Niestety jak kręciłem wałem to rozrząd przeskoczył przynajmniej o jeden ząb. Musiałem ustawiać wał w TDC i walki niezależnie żeby nie zrobić jakiejś kolizji. Trochę to zajęło, ale się udało. Kupiłem blokady z polskiej firmy Kupczyk (podaje firmę celowo). Stwierdziłem ze będą lepsze jakościowo od chinoli same blokady wałków spoko, mają wagę są solidne, ogólnie git. problem zaczął się jak chciałem włożyć specjalny pin w koło zamachowe. Był za długi ok nie ważne, bosch i jazda. Wszedł napiacz testowy natomiast to porażka. Żeby użyć musiałem założyć pokrywę rozrządu Dobra, upierdliwe jak cholernie ważne. Problem polega na tym ze jest to zle zaprojektowane bo nie można dokładnie założyć pokrywy z tym napinaczem ten srebrny łeb zapiera się o jakieś gowno od klimatyzacji. Jest dla mnie jasne ze ten kto to projektował nie miał styczności z M62, nie testował i ogólnie zlał temat. Firma twierdzi ze 7 lat sprzedają te blokady i wszyscy chwalą. Coś mi się nie chce wierzyć. Blokady super, pin do koła… no ok, ale ten napinacz to porażka. juz z wszystkim zgranym i zablokowanym rzuciłem okiem na silnik, na spokojnie co mogłem poczyscilem ze smaru i gnoju… wnętrze nie ma jakiegoś koszmarnego nagaru… wymiany oleju co 7777 dają radę. do następnego. Za co ja się zabieram…
  12. Taran

    M62B35 Tarana

    Krótki update, jestem za połową rozkrecania. Oto góra gratów która wyjechała z silnika jesteśmy tu: i teraz quiz. Zachęcam wszystkich do wspólnej zabawy. Co się wydarzyło na poniższym zdjęciu? @Naczelny Nosacz KamilTy pewnie wiesz, ale daj szanse innym 🙂
  13. Taran

    M62B35 Tarana

    IMG_0042.mov Tym oto dźwiękiem żegna się z Państwem ślizg rozrządu w kształcie U. prace malarskie niestety muszą ustać… zeby sprawa była jasna, auto nie straciło mocy, jechało normalnie. Zorientowałem się jak otwarłem okno… do domu miałem jakieś 2 km. juz pół silnika rozebrane, będę wrzucał relacje.
  14. Taran

    M62B35 Tarana

    @HobbistycznyMechanik nie, normalny garaż otwarty z jednej strony, kompresor 100l. Nic nadzwyczajnego. Najważniejsze żeby nie było syfu na lakierze przed położeniem bezbarwnego. Na bezbarwnym zawsze coś wpadnie ale to bez znaczenia. Każdy element poza zderzakami szlifuje i poleruje na sam koniec.
  15. Taran

    M62B35 Tarana

    Moje umiejętności nakładania clear coatu awansowały z beznadziejnych na tragiczne. 20230627_170824.mp4
×
×
  • Dodaj nową pozycję...