Skocz do zawartości

Pobór oleju s max 2.0


loshan
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Pacjent s max 2,0 benzyna + LPG 145 KM 2007r. 


W połowie 2021r robiony remont silnika, pierścienie, panewki, głowica - zawory, uszczelniacze. Rok jazdy bezproblemowo, stan oleju od wymiany do wymiany idealny, niestety we wrześniu 2022 awaria - skruszony zawór wylotowy, auto przejechało kilkadziesiąt km na 3 cylindrach (noc, jazda z małymi dziećmi, jechałem póki się toczył, kilka km do miejsca docelowego i potem do warsztatu). Diagnoza - brak kompresji na jednym cylindrze, w ramach gwarancji zrobiona głowica - ukruszony kant zaworu, wymienione zawory i ponoć uszczelniacze. Odłamek poszedł w wydech, mechanik wizualnie sprawdzał tłoki i tuleje bez ruszania dołu silnika, niby wszystko było ok. Póki od awarii do stycznia nie robiłem tras tylko jeździłem wkoło komina było ok, ale ostatnio zrobiłem kilkukrotnie trasę po autostradzie i problem - żre olej, 0.5l na 500km, może nawet więcej, zależy od nogi.  Ale - silnik pracuje idealnie równo, płynnie, czy zimny czy ciepły nie ma żadnego falowania, szarpania, jest moc. Po zalaniu płukanki na cylindry i wymianie oleju zaczął wyskakiwać błąd p0420 (przed płukanka błędy nie wyskakiwały


 OBDII: Catalytic converter system, bank 1 - efficiency below threshold
Ford: Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)


Delikatne biale dymienie z rury na postoju, nie ma żadnej chmury podczas jazdy. Zapach spalin taki "słodki", nie śmierdzi spalonym olejem. Kompresja podobna na wszystkich cylindrach. Silnik suchy, bez wycieków a oleju ubywa. 


Wg mechanika pierścienie lub tuleje (od pierwszego remontu przejechane 30 tys km) i jak chce to może go otworzyć ale już na mój koszt bo po gwarancji a głowicy niby jest pewien że zrobiona tak jak trzeba i tam nie ma prawa nic się zadziać. Można to jakoś zdiagnozować bez powtórnego rozbierania silnika? Zajrzałem kamerka inspekcyjna do cylindrów przez otwory świec - żaden tłok nie odbiega wizualnie od innych.  Dziwi mnie właśnie że do ruszenia głowicy stan oleju trzymał a po remoncie już nie.

Zakupiłem nagarozaur, czekam na paczkę - nie wiem czy pomoże ale chyba zaszkodzić już mu bardziej nie zaszkodzę, przynajmniej nagar rozpusci.

 

Macie może jeszcze jakieś sugestie na co uwagę zwrócić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...