Damianekk69 Opublikowano 11 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2022 Witam Nosaczu. BMW po SWAP-IE na M54B30. Napewno jest 3.0 bo wyszło na hamowni drogowej 221 KM obecnie wrócił do 231 KM 🙂. Problem tkwi w korektach długoterminowych BANK 1 i 2 po -8. Korekty wtryskiwaczy wahają się okolicach -5. Nie da się przeprowadzić adaptacji koła zamachowego. A z Tego co czytałem to jest najważniejszy punkt do zapłonu i dawki paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomekcmyk Opublikowano 12 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2022 Wybacz jednak wbije się w temat dla własnego samo rozwoju i miłości do diagnozowania. e90 już nie posiadało silników m54 wiec swap ? Skoro był swap i teraz mogę pomylić nazwę ale tam jest sterownik fabrycznie msd80 może przy innym silniku czy jakiś taki karakan i faktycznie jeśli chodzi o niego to faktycznie bimmerzy coś gadali kiedyś o adaptacji koła zamachowego jednak m54 nic takiego nie posiada (Jeśli się mylę to bez hejtu). Jeśli sterownik który masz to ms45 to szukaj problemu za wtryskiwaczami i listwą skoro masz problem na wszystkich garach raczej wszystkie wtryski by nie lały. Przełożyłeś przy swapie wszystkie elementy jak filtr paliwa z wbudowanym regulatorem i tym podobne ? Serio mam wrażenie że zapomniałeś coś w układzie paliwowym przełożyć przy swapie a może pompa się poddaje gdyby to był jeden cylinder i wypadał na nim zapłon to inna bańka ale tutaj szukać przyczyny warto zacząć od wszystkiego przed listwą paliwową aż do baku. Chyba że wtryski zardzewiały jak u jednego genialnego pana z yt Dawaj znać czekam z niecierpliwością 😏💪 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damianekk69 Opublikowano 15 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2022 W dniu 12.12.2022 o 06:46, Tomekcmyk napisał: Wybacz jednak wbije się w temat dla własnego samo rozwoju i miłości do diagnozowania. e90 już nie posiadało silników m54 wiec swap ? Skoro był swap i teraz mogę pomylić nazwę ale tam jest sterownik fabrycznie msd80 może przy innym silniku czy jakiś taki karakan i faktycznie jeśli chodzi o niego to faktycznie bimmerzy coś gadali kiedyś o adaptacji koła zamachowego jednak m54 nic takiego nie posiada (Jeśli się mylę to bez hejtu). Jeśli sterownik który masz to ms45 to szukaj problemu za wtryskiwaczami i listwą skoro masz problem na wszystkich garach raczej wszystkie wtryski by nie lały. Przełożyłeś przy swapie wszystkie elementy jak filtr paliwa z wbudowanym regulatorem i tym podobne ? Serio mam wrażenie że zapomniałeś coś w układzie paliwowym przełożyć przy swapie a może pompa się poddaje gdyby to był jeden cylinder i wypadał na nim zapłon to inna bańka ale tutaj szukać przyczyny warto zacząć od wszystkiego przed listwą paliwową aż do baku. Chyba że wtryski zardzewiały jak u jednego genialnego pana z yt Dawaj znać czekam z niecierpliwością 😏💪 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damianekk69 Opublikowano 15 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2022 Regulator zmieniony w baku bo tak E90 ma. Bo był 5 bar. A obecnie 3.5 bar jest. Na linii bak-silnik nie ma żadnego filtra paliwa. W Inpie tam gdzie korekty jest taka kropka na biało i pisze pracuje. A powinna być na czarno i pisać gotowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomekcmyk Opublikowano 16 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2022 Daj screena tej kropki bo jakoś nie mogę dojść o jakiej kropce mówisz… wątpię abym miał inną wersje inpy 😅 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damianekk69 Opublikowano 17 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2022 Zaznaczone jest tam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomekcmyk Opublikowano 21 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2022 A jaki silnik miałeś przed swapem ? i skąd masz sterownik czy był w komplecie z silnikiem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damianekk69 Opublikowano 21 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2022 Silnik przed swapem był N43B20. Ktoś zmienił na M54B22. Ja obecnie wsadziłem M54B30. Do komputera była wgrana mapa od 3.0. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Naczelny Nosacz Kamil Opublikowano 28 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2023 W dniu 12.12.2022 o 06:46, Tomekcmyk napisał: Chyba że wtryski zardzewiały jak u jednego genialnego pana z yt Cóż za cudowne diagnozy 😄 Przypomniało mi się, jak znajoma poprosiła mnie o załatwienie do jakiegoś wozu 6 nowych wtryskiwaczy pośredniego wtrysku...ja pytam po co? a ona, że mechanik jej stwierdził, że dlatego auto nie chce odpalić bo się zepsuły. Wiesz jaką to wywołało u mnie frustrację? Jak to wszystkie na raz? NIby jak on to stwierdził? Najlepsze jest to, że zostałem wyśmiany, wtryski kupili nowe za 2500zł i auto dalej nie odpala...olałem temat. Niech im Bóg dalej błogosławi takie diagnozy z dupy.... Co do tematu korekt paliwowych to powiem Wam tak : Nie ma co się rozwodzić o korekty paliwowe jeżeli wszystko jest w porządku, sugeruję dostroić sam sterownik aby sondy lambda nie wychodziły poza zakres i zakończyć temat poszukiwań. Miałem 3 przypadki w swoim życiu, z czego dopiero w tym ostatnim zrozumiałem, iż nie warto głębiej wchodzić w tematy bo zabłądzimy. Korekty w tych pierwszych dwóch przypadkach lądowały w plus jak sobie chciały pomimo tego, że na biegu jałowym wszystko było w porządku. Dostroiłem sterowniki osobno i wszystko było potem w porządku. W ostatnim przypadku też miałem to samo i zmierzyłem ciśnienie paliwa. 2,7 bar a więc trochę za małe. Mimo wszystko dostroiłem sterownik do tego ciśnienia i wszystko wróciło do normy i granic adaptacji. Można więc szukać w nieskończoność przyczyny i moim zdaniem ona może leżeć nawet w samym ciśnieniu paliwa podczas różnych obciążeń a my jesteśmy w stanie zdiagnozować tylko ciśnienie paliwa na biegu jałowym i podczas dodawania gazu. Nie wiemy jak zachowuje się paliwo podczas różnych obciążeń stąd może wprowadzać nas w błąd sam odczyt pomiarów na biegu jałowym. Nie słyszałem nigdy o adaptacji koła zamachowego. Znam z autopsji tylko kasowanie wszystkich adaptacji i jeżeli wszystko jest ok to powinno być dobrze. Jeszcze mi na myśl przychodzi, że pompa z N43 może mieć większą wydajność z racji bezpośredniego wtrysku a ciśnienie może wprowadzać w błąd pomiarowy. Dlatego faktycznie korekty mogą lecieć w minus. Mimo wszystko takie korekty są lepsze niż te w plusie, które sugerują lewe powietrze. Wniosek? Dostroić sterownik. Nie przejmować się jeżeli wszystko jest ok. Dziury w tłoku nie będzie a i na górnej partii obrotów paliwa nie zabraknie. Zdrówka ! 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damianekk69 Opublikowano 28 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2023 6 godzin temu, Naczelny Nosacz Kamil napisał: Cóż za cudowne diagnozy 😄 Przypomniało mi się, jak znajoma poprosiła mnie o załatwienie do jakiegoś wozu 6 nowych wtryskiwaczy pośredniego wtrysku...ja pytam po co? a ona, że mechanik jej stwierdził, że dlatego auto nie chce odpalić bo się zepsuły. Wiesz jaką to wywołało u mnie frustrację? Jak to wszystkie na raz? NIby jak on to stwierdził? Najlepsze jest to, że zostałem wyśmiany, wtryski kupili nowe za 2500zł i auto dalej nie odpala...olałem temat. Niech im Bóg dalej błogosławi takie diagnozy z dupy.... Co do tematu korekt paliwowych to powiem Wam tak : Nie ma co się rozwodzić o korekty paliwowe jeżeli wszystko jest w porządku, sugeruję dostroić sam sterownik aby sondy lambda nie wychodziły poza zakres i zakończyć temat poszukiwań. Miałem 3 przypadki w swoim życiu, z czego dopiero w tym ostatnim zrozumiałem, iż nie warto głębiej wchodzić w tematy bo zabłądzimy. Korekty w tych pierwszych dwóch przypadkach lądowały w plus jak sobie chciały pomimo tego, że na biegu jałowym wszystko było w porządku. Dostroiłem sterowniki osobno i wszystko było potem w porządku. W ostatnim przypadku też miałem to samo i zmierzyłem ciśnienie paliwa. 2,7 bar a więc trochę za małe. Mimo wszystko dostroiłem sterownik do tego ciśnienia i wszystko wróciło do normy i granic adaptacji. Można więc szukać w nieskończoność przyczyny i moim zdaniem ona może leżeć nawet w samym ciśnieniu paliwa podczas różnych obciążeń a my jesteśmy w stanie zdiagnozować tylko ciśnienie paliwa na biegu jałowym i podczas dodawania gazu. Nie wiemy jak zachowuje się paliwo podczas różnych obciążeń stąd może wprowadzać nas w błąd sam odczyt pomiarów na biegu jałowym. Nie słyszałem nigdy o adaptacji koła zamachowego. Znam z autopsji tylko kasowanie wszystkich adaptacji i jeżeli wszystko jest ok to powinno być dobrze. Jeszcze mi na myśl przychodzi, że pompa z N43 może mieć większą wydajność z racji bezpośredniego wtrysku a ciśnienie może wprowadzać w błąd pomiarowy. Dlatego faktycznie korekty mogą lecieć w minus. Mimo wszystko takie korekty są lepsze niż te w plusie, które sugerują lewe powietrze. Wniosek? Dostroić sterownik. Nie przejmować się jeżeli wszystko jest ok. Dziury w tłoku nie będzie a i na górnej partii obrotów paliwa nie zabraknie. Zdrówka ! Auto jeździ też na LPG. Jak był regulator orginalny od N43 5 BAR to trochę czuć było paliwem. Jak zmieniłem na ten prawidłowy to już nie czuć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.