Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 24.06.2022 uwzględniając wszystkie działy

  1. Kolejny dzień babrania Przy wymianie oleju zdjąłem miskę olejową żeby zajrzeć do środka, bo podobno pompa sie odkręca. Szukałem metalu, znalazłem plastik... Wiecie jak to jest. Mogłem nie patrzeć i żyć w błogiej nieświadomości 🤣 zdj poniżej. Wszystko to leżało w misce i w smoku. To pierwsze z prawej to kawałek metalu. Nie reaguje na magnes więc raczej aluminium. Wniosek jest chyba prosty, że ślizg się sypie, ale w poprzednim silniku jak ślizg się sypał to auto chodziło jak traktor a tu cisza. Zero jakichkolwiek dźwięków. Trochę mnie to zastanawia. Może przy wymianie silnika chłopaczki dały moją starą miskę olejową i pompę już z tymi gadżetami w środku? Plan mam taki. Jeździć kolejne 7777km. Powoli kupować rozrząd, te blokady i ustrojstwa. Przy kolejnej wymianie znów zrzucić miskę i szukać plastików. Jak będą nowe, to nawet tej miski nie założę i zrobię rozrząd. Czy to ma jakikolwiek sens? WAŻNE! Każdy posiadacz V8 musi sprawdzić pompę oleju. Niektórym się odkręcają to raz a dwa łańcuch na pewno będzie wymagał korekcji napięcia. Przed zabiegiem auto "wyło" w czasie pracy, najbardziej w okolicach 2tyś-3tyś obrotów. Myślałem że to pompa wspomagania umarła ale po wyczyszczeniu smoka i regulacji łańcucha nie ma zbędnych dźwięków z silnika.
    1 punkt
  2. Cześć. Padły sondy lambda (przed kątem, jedyne jakie mam). Problem w tym, że chyba zostały tam zamontowane 25 lat temu, potem zaklejone, zaspawane i przeklęte najcieższymi zaklęciami Hogwartu. Po 2 tygodniach walki się udało przy użyciu nasadki o której w życiu nie słyszałem. Filmik poniżej Kolejny problem jaki powstał to gwint w jednym z gniazd. Kolejne 2 godziny to gwintowanie gniazda na nowo... Ważne że auto teraz jeździ jak głupie, smoothnes (roughness) w Inpie jest dwucyfrowy na większości cylindrów. 1 i 5 wychodzi odpowiednio na 250 i 540 średnio. @Naczelny Nosacz Kamil nie pomagaj, sam dojdę dlaczego a jak nie, to zapytam. Za oplatą😉
    1 punkt
  3. Dziś sprawdzone zostały wszystkie elementy i wychodzi na to ze delikatny luz jest na przegubie wału (wchodzący do dyfra) ale głównym winowajcą prawdopodobnie jest właśnie tuleja nr9 bo widac ze jest juz bardzo zmęczona. Wcześniej sprawdziłem tylko mocowania wózka do podłogi. Wymienię tuleje nr.9 i zobacze czy pomoże 🙂
    1 punkt
×
×
  • Dodaj nową pozycję...