Cóż za cudowne diagnozy 😄 Przypomniało mi się, jak znajoma poprosiła mnie o załatwienie do jakiegoś wozu 6 nowych wtryskiwaczy pośredniego wtrysku...ja pytam po co? a ona, że mechanik jej stwierdził, że dlatego auto nie chce odpalić bo się zepsuły.
Wiesz jaką to wywołało u mnie frustrację?
Jak to wszystkie na raz?
NIby jak on to stwierdził?
Najlepsze jest to, że zostałem wyśmiany, wtryski kupili nowe za 2500zł i auto dalej nie odpala...olałem temat. Niech im Bóg dalej błogosławi takie diagnozy z dupy....
Co do tematu korekt paliwowych to powiem Wam tak :
Nie ma co się rozwodzić o korekty paliwowe jeżeli wszystko jest w porządku, sugeruję dostroić sam sterownik aby sondy lambda nie wychodziły poza zakres i zakończyć temat poszukiwań.
Miałem 3 przypadki w swoim życiu, z czego dopiero w tym ostatnim zrozumiałem, iż nie warto głębiej wchodzić w tematy bo zabłądzimy.
Korekty w tych pierwszych dwóch przypadkach lądowały w plus jak sobie chciały pomimo tego, że na biegu jałowym wszystko było w porządku. Dostroiłem sterowniki osobno i wszystko było potem w porządku. W ostatnim przypadku też miałem to samo i zmierzyłem ciśnienie paliwa.
2,7 bar a więc trochę za małe. Mimo wszystko dostroiłem sterownik do tego ciśnienia i wszystko wróciło do normy i granic adaptacji. Można więc szukać w nieskończoność przyczyny i moim zdaniem ona może leżeć nawet w samym ciśnieniu paliwa podczas różnych obciążeń a my jesteśmy w stanie zdiagnozować tylko ciśnienie paliwa na biegu jałowym i podczas dodawania gazu. Nie wiemy jak zachowuje się paliwo podczas różnych obciążeń stąd może wprowadzać nas w błąd sam odczyt pomiarów na biegu jałowym.
Nie słyszałem nigdy o adaptacji koła zamachowego. Znam z autopsji tylko kasowanie wszystkich adaptacji i jeżeli wszystko jest ok to powinno być dobrze.
Jeszcze mi na myśl przychodzi, że pompa z N43 może mieć większą wydajność z racji bezpośredniego wtrysku a ciśnienie może wprowadzać w błąd pomiarowy.
Dlatego faktycznie korekty mogą lecieć w minus. Mimo wszystko takie korekty są lepsze niż te w plusie, które sugerują lewe powietrze.
Wniosek? Dostroić sterownik. Nie przejmować się jeżeli wszystko jest ok. Dziury w tłoku nie będzie a i na górnej partii obrotów paliwa nie zabraknie.
Zdrówka !