Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 28.01.2023 uwzględniając wszystkie działy

  1. Cóż za cudowne diagnozy 😄 Przypomniało mi się, jak znajoma poprosiła mnie o załatwienie do jakiegoś wozu 6 nowych wtryskiwaczy pośredniego wtrysku...ja pytam po co? a ona, że mechanik jej stwierdził, że dlatego auto nie chce odpalić bo się zepsuły. Wiesz jaką to wywołało u mnie frustrację? Jak to wszystkie na raz? NIby jak on to stwierdził? Najlepsze jest to, że zostałem wyśmiany, wtryski kupili nowe za 2500zł i auto dalej nie odpala...olałem temat. Niech im Bóg dalej błogosławi takie diagnozy z dupy.... Co do tematu korekt paliwowych to powiem Wam tak : Nie ma co się rozwodzić o korekty paliwowe jeżeli wszystko jest w porządku, sugeruję dostroić sam sterownik aby sondy lambda nie wychodziły poza zakres i zakończyć temat poszukiwań. Miałem 3 przypadki w swoim życiu, z czego dopiero w tym ostatnim zrozumiałem, iż nie warto głębiej wchodzić w tematy bo zabłądzimy. Korekty w tych pierwszych dwóch przypadkach lądowały w plus jak sobie chciały pomimo tego, że na biegu jałowym wszystko było w porządku. Dostroiłem sterowniki osobno i wszystko było potem w porządku. W ostatnim przypadku też miałem to samo i zmierzyłem ciśnienie paliwa. 2,7 bar a więc trochę za małe. Mimo wszystko dostroiłem sterownik do tego ciśnienia i wszystko wróciło do normy i granic adaptacji. Można więc szukać w nieskończoność przyczyny i moim zdaniem ona może leżeć nawet w samym ciśnieniu paliwa podczas różnych obciążeń a my jesteśmy w stanie zdiagnozować tylko ciśnienie paliwa na biegu jałowym i podczas dodawania gazu. Nie wiemy jak zachowuje się paliwo podczas różnych obciążeń stąd może wprowadzać nas w błąd sam odczyt pomiarów na biegu jałowym. Nie słyszałem nigdy o adaptacji koła zamachowego. Znam z autopsji tylko kasowanie wszystkich adaptacji i jeżeli wszystko jest ok to powinno być dobrze. Jeszcze mi na myśl przychodzi, że pompa z N43 może mieć większą wydajność z racji bezpośredniego wtrysku a ciśnienie może wprowadzać w błąd pomiarowy. Dlatego faktycznie korekty mogą lecieć w minus. Mimo wszystko takie korekty są lepsze niż te w plusie, które sugerują lewe powietrze. Wniosek? Dostroić sterownik. Nie przejmować się jeżeli wszystko jest ok. Dziury w tłoku nie będzie a i na górnej partii obrotów paliwa nie zabraknie. Zdrówka !
    1 punkt
  2. Wybacz jednak wbije się w temat dla własnego samo rozwoju i miłości do diagnozowania. e90 już nie posiadało silników m54 wiec swap ? Skoro był swap i teraz mogę pomylić nazwę ale tam jest sterownik fabrycznie msd80 może przy innym silniku czy jakiś taki karakan i faktycznie jeśli chodzi o niego to faktycznie bimmerzy coś gadali kiedyś o adaptacji koła zamachowego jednak m54 nic takiego nie posiada (Jeśli się mylę to bez hejtu). Jeśli sterownik który masz to ms45 to szukaj problemu za wtryskiwaczami i listwą skoro masz problem na wszystkich garach raczej wszystkie wtryski by nie lały. Przełożyłeś przy swapie wszystkie elementy jak filtr paliwa z wbudowanym regulatorem i tym podobne ? Serio mam wrażenie że zapomniałeś coś w układzie paliwowym przełożyć przy swapie a może pompa się poddaje gdyby to był jeden cylinder i wypadał na nim zapłon to inna bańka ale tutaj szukać przyczyny warto zacząć od wszystkiego przed listwą paliwową aż do baku. Chyba że wtryski zardzewiały jak u jednego genialnego pana z yt Dawaj znać czekam z niecierpliwością 😏💪
    1 punkt
×
×
  • Dodaj nową pozycję...