HobbistycznyMechanik Opublikowano 13 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2023 (edytowane) Witam forumowiczów w tym nosaczy. Mam pytanie a mianowicie korekty długie podczas jazdy tylko w mieście czyli krecenie do 3k-3,5k obrotów podczas przyspieszania i podczas jazdy około 2k obrotów wynoszą 6,48 i 5,05. Po przejechaniu trasy prawie 100km głównie między 90-140kmh (nie licząc paru wiosek w których trzeba było zwolnić do 60kmh) czyli obroty 3-4,5k wynoszą 14,96 i 13,22. To chyba trochę za dużo prawda? Co może być przyczyną tego zjawiska? Dolot w miarę niedawno sprawdzany i jest szczelny. Odma może powodować takie rzeczy? Wymieniałem ją z rok temu ale może nowa tez jest walnięta i może trzeba ją po prostu wywalić? Edit: silnik m54b22 Edytowane 13 Maja 2023 przez HobbistycznyMechanik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HobbistycznyMechanik Opublikowano 14 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2023 Ewentualnie naszła mnie myśl że może to wina zapchanych katów? W sumie miałoby to sens bo na niskich obrotach spaliny jeszcze przelatują przez katy a na wysokich już katy nie wyrabiają (nie mają wystarczającej przepustowości) i dzieją się cyrki. Co o tym myślicie? Ma to sens? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Naczelny Nosacz Kamil Opublikowano 14 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2023 Siemano ! Korekty masz w plusie, aluzję do zapchanych katów zostawiłbym na koniec. Najpierw odma do przerobienia i wtedy obserwuj adaptacje długoterminowe. Od czegoś trzeba zacząć. Wygląda to na lewe powietrze albo zbyt małe ciśnienie paliwa. Ja nie podejmuje się żadnych diagnoz jeżeli odma jest seryjna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HobbistycznyMechanik Opublikowano 21 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2023 Witam naczelnego nosacza😄 Trochę czasu minęło i parę rzeczy porobiłem. Filtr paliwa razem z wbudowanym regulatorem ciśnienia wymieniony na mahle (knecht), pompa paliwa podmieniona na inną i ciągle to samo. Do tego wymieniona odma na oryginał razem z wszystkimi wężami oryginalnymi (teraz wiem ze taniej i lepiej przerobić ale miałem oryginał w psich pieniądzach od znajomego). Oring na bagnecie wymieniony, dolot sprawdzany dymem i jest 100% szczelny. Na dymiarce u mechanika nic nie wyszło i po garażowym sprawdzeniu czyli nałożeniu rękawiczki na dolot i napompowaniu jej nic nie schodziło. Korekty dalej takie same jak były na zdjęciach powyżej (na lpg idą sporo ponad 20%) Poza tym na kompie wywala mi błąd zaworka odpowietrzania baku paliwa ale zauważyłem że zazwyczaj w ciepłe dni (nie wiem czy to ma związek z mieszanką) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HobbistycznyMechanik Opublikowano 1 Września 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2023 Dobra, dzisiaj się biorę za wyjebanie odmy. Wieczorem dam znac jak rezultaty 🙂 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HobbistycznyMechanik Opublikowano 1 Września 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2023 5 godzin temu, HobbistycznyMechanik napisał: Dobra, dzisiaj się biorę za wyjebanie odmy. Wieczorem dam znac jak rezultaty 🙂 No i po robocie. Odma zaślepiona a adaptacje identyczne. Nic się nie zmieniło. Drabinka podciśnienia od odmy została zaspawana, spływ odmy zaślepiony i zdjęta rura od pokrywy zaworów i dalej to samo. Po zdjęciu disy i zaślepieniu prowizorycznie ręką otworu adaptacje takie same wiec disę wykluczam. Inne rzeczy które robiłem: -podmieniona przeplywka od kolegi -krokowy podmieniony i wyczyszczony -przepustnica wyczyszczona -wężyki podciśnień za kolektorem wymienione -uszczelka między kolektorem ssacym a głowica nowa -rury dolotu nowe -pokrywa zaworow wymieniona wraz z uszczelką -pompa paliwa podmieniona na uzywany oryginał -filtr paliwa wymieniony -oring na bagnecie wymieniony Po nałożeniu i napompowaniu rękawiczki gumowej na rurę od dolotu powietrze z niej nie schodzi. Nie mam już pomysłu co to może być i błagam na kolanach wszystkich nosaczy o pomoc. Poniżej załączam krotki filmik z adaptacji na wolnych obrotach, przy 2k rpm i przy 4k rpm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.