Skocz do zawartości

Korekty długie


HobbistycznyMechanik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów w tym nosaczy. Mam pytanie a mianowicie korekty długie podczas jazdy tylko w mieście czyli krecenie do 3k-3,5k obrotów podczas przyspieszania i podczas jazdy około 2k obrotów wynoszą 6,48 i 5,05. Po przejechaniu trasy prawie 100km głównie między 90-140kmh (nie licząc paru wiosek w których trzeba było zwolnić do 60kmh) czyli obroty 3-4,5k wynoszą 14,96 i 13,22. To chyba trochę za dużo prawda? Co może być przyczyną tego zjawiska? Dolot w miarę niedawno sprawdzany i jest szczelny. Odma może powodować takie rzeczy? Wymieniałem ją z rok temu ale może nowa tez jest walnięta i może trzeba ją po prostu wywalić?

Edit: silnik m54b22 

VideoCapture_20230513-195107.jpg

VideoCapture_20230513-195052.jpg

Edytowane przez HobbistycznyMechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnie naszła mnie myśl że może to wina zapchanych katów? W sumie miałoby to sens bo na niskich obrotach spaliny jeszcze przelatują przez katy a na wysokich już katy nie wyrabiają (nie mają wystarczającej przepustowości) i dzieją się cyrki. Co o tym myślicie? Ma to sens?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Siemano !
Korekty masz w plusie, aluzję do zapchanych katów zostawiłbym na koniec. Najpierw odma do przerobienia i wtedy obserwuj adaptacje długoterminowe. Od czegoś trzeba zacząć. Wygląda to na lewe powietrze albo zbyt małe ciśnienie paliwa.  Ja nie podejmuje się żadnych diagnoz jeżeli odma jest seryjna.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam naczelnego nosacza😄 Trochę czasu minęło i parę rzeczy porobiłem. Filtr paliwa razem z wbudowanym regulatorem ciśnienia wymieniony na mahle (knecht), pompa paliwa podmieniona na inną i ciągle to samo. Do tego wymieniona odma na oryginał razem z wszystkimi wężami oryginalnymi (teraz wiem ze taniej i lepiej przerobić ale miałem oryginał w psich pieniądzach od znajomego). Oring na bagnecie wymieniony, dolot sprawdzany dymem i jest 100% szczelny. Na dymiarce u mechanika nic nie wyszło i po garażowym sprawdzeniu czyli nałożeniu rękawiczki na dolot i napompowaniu jej nic nie schodziło. Korekty dalej takie same jak były na zdjęciach powyżej (na lpg idą sporo ponad 20%)

Poza tym na kompie wywala mi błąd zaworka odpowietrzania baku paliwa ale zauważyłem że zazwyczaj w ciepłe dni (nie wiem czy to ma związek z mieszanką)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
5 godzin temu, HobbistycznyMechanik napisał:

Dobra, dzisiaj się biorę za wyjebanie odmy. Wieczorem dam znac jak rezultaty 🙂

No i po robocie. Odma zaślepiona a adaptacje identyczne. Nic się nie zmieniło. Drabinka podciśnienia od odmy została zaspawana, spływ odmy zaślepiony i zdjęta rura od pokrywy zaworów i dalej to samo. Po zdjęciu disy i zaślepieniu prowizorycznie ręką otworu adaptacje takie same wiec disę wykluczam. Inne rzeczy które robiłem:

-podmieniona przeplywka od kolegi

-krokowy podmieniony i wyczyszczony 

-przepustnica wyczyszczona

-wężyki podciśnień za kolektorem wymienione 

-uszczelka między kolektorem ssacym a głowica nowa

-rury dolotu nowe

-pokrywa zaworow wymieniona wraz z uszczelką

-pompa paliwa podmieniona na uzywany oryginał

-filtr paliwa wymieniony 

-oring na bagnecie wymieniony 

Po nałożeniu i napompowaniu rękawiczki gumowej na rurę od dolotu powietrze z niej nie schodzi. Nie mam już pomysłu co to może być i błagam na kolanach wszystkich nosaczy o pomoc.

Poniżej załączam krotki filmik z adaptacji na wolnych obrotach, przy 2k rpm i przy 4k rpm.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...