Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 19.06.2022 uwzględniając wszystkie działy

  1. Witam serdecznie! Od jakich 4 lat jestem posiadaczem e39 z V8 manual. Kupiłem ją od jakiegoś gostka za 10500 zł więc i ja i Wy wiecie co to za auto było w momencie kupna. Obniżenie i zaniedbanie lakiernicze nie pomaga. Zgadza się, jest to gruz. Przez te 4 lata jeździłem razem z rodziną ciesząc się dźwiękiem. Poza podstawowymi częściami, wymieniłem także silnik (na taki sam tylko z 7er w automacie). W starym posypały się ślizgi jakieś 5tyś km od zakupu. Życie. W sumie tylko dzięki Nosaczowi zacząłem inaczej podchodzić do swojego samochodu. Bardziej... analitycznie. Zacząłem się uczyć podstaw samodzielnych napraw w co wlicza się: wiatrak klimy, paski osprzętu, pierdoły które zasila prąd, wymiana termostatu na 85stopni, jakieś ringi, rolety, klamki, pozycje świateł itp a nawet naprawy lakiernicze. Poza ostatnim wszystko się udało. Oczywiście nasuwa się pytanie "jak można jeździć gruzem, do tego jeszcze z rodziną". Odpowiedź jest prosta tylko dla mnie: V8. Nie szczędzę czasu, kasy i zasobów mózgowych na naprawy Gruza tak, by nim przestał być. Sprawia mi to nie lada radość i póki się to auto nie złamie na pół, będę nim jeździł. Jeśli nosacz pozwoli będę wrzucał raz na jakiś czas filmiki z tych samodzielnych napraw. Mam parę rzeczy zaplanowanych na najbliższe tygodnie
    1 punkt
  2. Witaj ! fajnie, że udało mi się Ciebie zmotywować. Kolega w zeszłym roku kupił za dwa razy tyle dwa razy bardziej zmęczone auto. Do dziś nie rozumiem dlaczego i raczej do dziś nie jeździ bo wymaga remontu wszystkiego. Tych samochodów już nie będzie. M62 to już dinozaur. Nigdzie nie trzeba się spieszyć. Powoli i na bieżąco rób swoje i powodzenia !
    1 punkt
  3. Dzięki Kamil za odpowiedź i rady! EGR faktycznie został wyprogramowany i na stałe podczas pracy silnika jest zamkniety. źródłem problemu - bląd 4933 co ciekawe był przepływomierz, pomimo poprawnych wskazań przepływu masy powietrza. Podmieniłem przepływkę na używana z tym samym numerem katalogowym i problem jak ręką odjął. Masa powietrza przepływającego na starym i "nowym" przepływomierzu jest taka sama, ale problemu nie ma. Czyżby problem był ukryty w elektronice przepływki?... Szukałem zaślepki EGR, niestety nie ma jej, a skoro EGR jest wyłączony to postanowiłem założyć zaślepke za chłodniczką spalin EGR. Dzięki za pomoc!
    1 punkt
  4. Witaj ! Miałem styczność z usterką w E60 więc opowiem swoją historię. Prawie identyczna. Klient również jeździł po serwisach i proponowali mu wymianę kolumny kierowniczej i wgrywanie nowego oprogramowania. Objawy były takie, że raz na jakiś czas wyskakiwał błąd kolumny kierowniczej (na czerwono) i nie mógł odpalić auta. Pomagało chwilowo reset przekaźników w module CAS. Po czym problem powracał. Szukałem po omacku inną drogą niż proceduralną w ASO bo była nie opłacalna i jakoś do mnie nie przemawiała. Zauważyłem, że ten problem się nasilał przy niskich temperaturach i pojawił się razem z błędem potencjometru gazu. Zastanawiałem się jaki może być tego wspólny mianownik. Po długich konwersacjach z klientem przypomniał sobie, że pierwszy raz pojawiła się ta usterka na myjni. Zacząłem myśleć, czy woda w podszybiu ma tu jakieś znaczenie. I to był prawidłowy trop. Odpływy były tak zatkane, że po każdym deszczu w podszybiu było jezioro. Godzinę później nie było śladu po wodzie więc wszystkie sterowniki pływały w wodzie a gdy przyszło do ściągnięcia podszybia to niczego nie było szczególnego widać. Dobrałem się do wtyczek i w sterowniku silnika było zielono, aż urwał się jeden pin. To był trop. Naprawiłem ten pin, wyczyściłem wszystkie kostki i odpływy. Problem ustąpił i to była przyczyna wszystkiego. Może to Cię gdziekolwiek naprowadzi. Zdrawiam czule z Polszy ! 🙂
    1 punkt
×
×
  • Dodaj nową pozycję...